خانهاخبار
برای سری آیفون 15 از کابل USB-C گوشی‌های اندرویدی استفاده نکنید!

برای سری آیفون 15 از کابل USB-C گوشی‌های اندرویدی استفاده نکنید!

تعدادی از اپل استورها در چین به مشتریان خود هشدار داده‌اند که به دلیل احتمال داغ شدن گوشی، از کابل USB-C گوشی‌های اندرویدی برای شارژ کردن سری آیفون 15 استفاده نکنند.
۳ مهر ۱۴۰۲

اپل به تازگی از سری آیفون 15 رونمایی کرده که نسبت به نسل قبلی تفاوت‌هایی شامل جایگزین شدن پورت USB-C با پورت لایتنینگ دارد. این تغییر  با استقبال گسترده‌ای همراه شد و به کاربران اجازه می‌داد از یک کابل برای شارژ کردن چند دستگاه استفاده کنند. به اشتراک گذاری شارژ میان دستگاه‌های اندرویدی و آیفون نیز حالا یک واقعیت است.

image

 

با این حال، مجموعه‌ای از گزارش‌ها در چین نشان می‌دهد تعدادی از اپل استورها در این کشور به مشتریان خود هشدار داده‌اند که به دلیل احتمال داغ شدن گوشی، از کابل USB-C گوشی‌های اندرویدی برای شارژ کردن سری آیفون 15 استفاده نکنند.

یک نگرانی واقعی یا استراتژی فروش؟

این هشدارها زمانی برای کاربران چینی نگران‌کننده شد که یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اپل در شهر فوشان واقع در استان گوانگ‌دانگ چین به کاربران خود درباره استفاده از کابل USB-C گوشی‌های اندرویدی برای شارژ کردن آیفون 15 هشدار داد. بر اساس اعلام این فروشگاه، تفاوت‌هایی بسیار جزئی در کابل USB-C گوشی‌های اندرویدی و کابل USB-C آیفون باعث داغ شدن گوشی‌های سری آیفون 15 می‌شود.

بررسی‌های بیشتر نشان داد طرح این مسأله محدود به یک فروشگاه نمی‌شود و تعداد زیادی از اپل استورها در چین هشدار مشابهی را مطرح کرده‌اند.

برخی منتقدان معتقدند احتمال دارد چنین هشداری با هدف فروش بیشتر کابل‌های USB-C آیفون مطرح شده باشد که به طور قابل توجهی گران‌تر از کابل‌های USB-C دستگاه‌های اندرویدی در چین به فروش می‌رسند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

سجاد

۱۴۰۲/۷/۴
حیف...همون درگاه قبلی آیفون خیلی ماهه..درگاه جدیده باید شونصد بار هی شارژرو بچرخونی تا درست وارد شه.چرا بقیه شارژرا شبیه آیفون نشه؟

HamedNh

۱۴۰۲/۷/۳
اگه واقعا اینجوری باشه اپل قانون اروپا رو دور زده و یه کاری کرده که بازم به کابل جدید نیاز باشه.

پیشنهاد سردبیر