خانهاخبار
برچسب قیمتی سری پیکسل ۸ فاش شد: افزایش قیمتی نسخه استاندارد!

برچسب قیمتی سری پیکسل ۸ فاش شد: افزایش قیمتی نسخه استاندارد!

به تازگی سندی رسمی از برند گوگل لو رفته که حاوی برخی از مشخصات فنی و جزئیات قیمتی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو است.
۳ مهر ۱۴۰۲

بسیاری از گزارش‌های غیر رسمی ادعا کرده‌اند که خانواده پرچمدار پیکسل ۸ در مقایسه با سری پیکسل ۷ از قیمت بالاتری برخوردار خواهد شد. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد تنها نسخه استاندارد سری پیکسل ۸ با افزایش قیمتی مواجه خواهد شد و مدل پرو آن با قیمت مشابه نسل قبلی روانه بازار می‌شود. 

افشاگری شناخته‌شده به نام Za-Raczke که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات مرتبط با محصولات سری پیکسل دارد سندی متعلق به برند گوگل را به اشتراک گذاشته که حاوی مشخصات فنی و برچسب قیمتی سری پیکسل ۸ است. با فرض درست بودن اطلاعات مطرح‌شده در این سند، پیکسل ۸ با قیمت ۶۹۹ دلاری به فروش خواهد رسید. برای مقایسه، پیکسل ۷ سال گذشته با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلاری همراه شده بود. در این رابطه، نسخه استاندارد سری پیکسل ۸ با افزایش قیمتی ۱۰۰ دلاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

image

از سوی دیگر، هیچ تغییری در قیمت نسخه پرو سری یعنی پیکسل ۸ پرو اعمال نخواهد شد و این گوشی همچنان با برچسب قیمتی ۸۹۹ دلاری عرضه می‌شود. برای یادآوری، پیکسل ۷ پرو نیز با قیمت ۸۹۹ دلاری معرفی شده بود.

قیمت گوشی میان‌رده پیکسل 7a نیز امسال با افزایشی جزئی در مقایسه با پیکسل 6a همراه شد. البته افزایش قیمت این گوشی قابل توجیه است چرا که پیکسل 7a به سنسورهای جدید دوربین، نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر و شارژ بی‌سیم مجهز شده است. به علاوه، بالا رفتن هزینه‌های ساخت قطعات نیز احتمالا گوگل را مجبور کرده که برچسب قیمتی گوشی‌های خود را افزایش دهد.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که گوگل به چه دلیلی قیمت نسخه استاندارد سری پیکسل ۸ را افزایش داده است. هر دو گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از تراشه تنسور G3 بهره می‌برند که از هسته‌های تازه برای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی جدید بهره می‌برد. این گوشی‌ها همچنین به باتری حجیم‌تر با شارژ سریع‌تر مجهز و دوربین‌های بزرگ‌تر مجهز خواهند شد.

image

شایان ذکر است که برخی از قابلیت‌های جدید تنها به گوشی پیکسل ۸ پرو محدود خواهد شد. در این راستا، این گوشی از دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور جدید ToF و حسگر دماسنج بهره خواهد برد. به طور منطقی، پیکسل ۸ پرو باید با افزایش قیمتی همراه شود ولی ظاهرا گوگل به دلایل نامشخصی تصمیم گرفته که قیمت نسخه استاندارد را افزایش دهد.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق اعلام رسمی گوگل، سری پیکسل ۸ به همراه پیکسل واچ ۲ در تاریخ ۴ اکتبر مصادف با ۱۲ مهر معرفی خواهند شد. فروش رسمی سری پیکسل ۸ نیز احتمالا از تاریخ ۲۰ مهر آغاز می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید