خانهاخبار
مشخصات فنی کامل گلکسی A05 و گلکسی A05s فاش شد

مشخصات فنی کامل گلکسی A05 و گلکسی A05s فاش شد

گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و در سه رنگ مشابه عرضه خواهند شد.
۱ مهر ۱۴۰۲

انتظار می‌رود سامسونگ به زودی از دو گوشی پایین‌رده ارزان‌قیمت به نام‌های گلکسی A05 و گلکسی A05s رونمایی کند. در این راستا، این دو گوشی تا به امروز در گواهی‌های مختلفی مانند SIRIM / NBTC / TDRA ثبت شده‌اند که خبر از عرضه آن‌ها برای بازارهای مختلف می‌دهند. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، لیست کامل مشخصات فنی و رندرهای گلکسی A05 و گلکسی A05s فاش شده است.

افشاگری به نام Alvin تصاویر رندری گلکسی A05 و گلکسی A05s را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته که طراحی و رنگ‌بندی آن‌ها را نشان می‌دهند. در این رابطه، گوشی‌های سامسونگ در سه رنگ سبز روشن، نقره‌ای و مشکی روانه بازار خواهند شد. از سوی دیگر، گلکسی A05 در پنل پشتی خود میزبان دوربین دوگانه خواهد بود در حالی که گلکسی A05s با دوربین سه‌گانه همراه خواهد شد.

گلکسی A05s

مشخصات فنی گلکسی A05 و گلکسی A05s

طبق این گزارش، گلکسی A05 به تراشه هلیو G85 مجهز خواهد بود که انرژی موردنیاز آن توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی تامین می‌شود. برای تصویربرداری، این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. دوربین سلفی نیز از سنسور ۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. پنل جلویی گلکسی A05 میزبان نمایشگر ۶٫۷ اینچی PLS ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس خواهد بود. گلکسی A05 همچنین در دو کانفیگ حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود.

گلکسی A05

از سوی دیگر، گلکسی A05s با تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ به پردازش اطلاعات می‌پردازد و از دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود. گلکسی A05s به نمایشگر ۶٫۷ اینچی PLS ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز خواهد شد. برخلاف برادر کوچک‌تر خود، این گوشی تنها در یک کانفیگ رم ۶ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. منبع تغذیه گلکسی A05s باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی A05 و گلکسی A05s بدون آداپتور شارژ عرضه می‌شوند که شاید این تصمیم چندان به مذاق کاربران خوش نیاید. این دو گوشی همچنین از قابلیت NFC نیز پشتیبانی نمی‌کنند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید