خانهاخبار
گلکسی A55 احتمالا به تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ مجهز خواهد شد

گلکسی A55 احتمالا به تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ مجهز خواهد شد

به تازگی گزارشی منتشر شده که جزئیات مربوط به سخت‌افزار و دوربین اصلی میان‌رده موردانتظار سامسونگ را فاش کرده است.
۱ مهر ۱۴۰۲

با معرفی و عرضه گلکسی A54، حالا همه کاربران در انتظارند تا سامسونگ از نسل جدید این گوشی در سال آینده میلادی رونمایی کند. در حال حاضر،‌ اطلاعات بسیار محدودی درباره گلکسی A55 وجود دارد ولی وبسایت GalaxyClub به جزئیات جدیدی درباره میان‌رده موردانتظار سامسونگ دست پیدا کرده حاوی مشخصات فنی سخت‌افزار و دوربین اصلی این گوشی است.

طبق گزارش این وبسایت، سامسونگ در حال آزمایش گلکسی A55 با یک تراشه با شناسه مدل S5E8845 است که به احتمال زیاد به تراشه معرفی‌نشده اگزینوس ۱۴۸۰ مربوط می‌شود. برای مقایسه، تراشه‌های اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۲۸۰ از شناسه‌‌های S5E8835 و S5E8825 بهره می‌برند. این دو تراشه همچنین در گوشی‌های گلکسی A54 و گلکسی A53 به کار رفته‌اند.

image

شایعه‌ای اوایل ماه جاری منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ با همکاری برند ای ام دی (AMD) قصد دارد پردازنده‌های گرافیکی این شرکت را به تراشه‌های میان‌رده خود وارد کند. البته تمرکز اصلی پردازنده‌های گرافیکی ای ام دی بر بهبود پردازش تصاویر و تسک‌های مربوط به هوش مصنوعی است. در این راستا، احتمال دارد اگزینوس ۱۴۸۰ نیز با پردازنده گرافیکی ای ام دی همراه شود.

در نهایت باید اشاره کرد که در بخش دوربین گلکسی A55 شاهد هیچ تغییراتی نخواهیم بود و این گوشی همچنان به مانند نسل قبلی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی همراه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید