خانهاخبار
مایکروسافت از جدیدترین سرفیس‌های خود رونمایی کرد

مایکروسافت از جدیدترین سرفیس‌های خود رونمایی کرد

مایکروسافت در رویداد امروز خود نه تنها از سخت‌افزارهای جدید پرده برداشته، بلکه نرم‌افزارهای جدیدی را هم معرفی کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم.
۳۱ شهریور ۱۴۰۲

مایکروسافت در رویدادی که به طور عمده تمرکز بر روی ارتقای ابزار هوش مصنوعی در بروزرسانی بعدی ویندوز ۱۱ داشت، لپ تاپ‌های سرفیس خود را با تغییراتی در مشخصات داخلی و یک واحد پردازش عصبی جدید اینتل، بروزرسانی کرده است.

این شرکت در رویداد پاییزی خود که امروز پنجشنبه ۳۰ شهریور برگزار شده، از سخت افزارها و نرم افزارهای جدید مختلفی رونمایی کرده و در کنار بروزرسانی ویندوز ۱۱، لپ تاپ‌های جدید خود را برای کاربران معمولی و حرفه‌ای معرفی کرده است.

Windows Copilot

مایکروسافت قصد دارد از یک دستیار هوش مصنوعی Copilot در ویندوز ۱۱ استفاده کند. مشابه نوارهای کناری که پیش‌تر در Edge، برنامه‌های آفیس و GitHub دیده بودیم، این ویژگی جدید با نام «Windows Copilot» به طور یکپارچه در ویندوز ۱۱ ادغام خواهد شد. کاربران می‌توانند از نوار وظیفه به آن دسترسی داشته باشند و از آن در تمامی برنامه‌ها استفاده کنند.

image

 

به گفته مایکروسافت Windows Copilot به عنوان یک دستیار شخصی عمل خواهد کرد و جایگزین نوار جستجوی موجود در نوار وظیفه ویندوز ۱۱ نخواهد شد. در عوض یک دکمه Copilot جداگانه در کنار نوار جستجو خواهد داشت، شبیه به نحوه‌ای که Cortana دستیار دیجیتال سابق این شرکت، در ناحیه‌ای تعیین شده در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ وجود داشت.

Windows Copilot بر اساس همان فناوری زیربنایی بینگ چت ساخته شده است و مایکروسافت به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا پلاگین‌هایی را که ابتدا برای بینگ یا ChatGPT طراحی شده بودند، برای استفاده با دستیار هوش مصنوعی خود تطبیق دهند. این به Windows Copilot اجازه می‌دهد تا از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید توسعه یافته برای ChatGPT و بینگ بهره‌مند شود و پیشرفت‌های آینده را به طور خودکار دریافت کند.

مایکروسافت آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ را در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) منتشر خواهد کرد که شامل Copilot، یک فایل اکسپلورر بازطراحی شده، ارتقای برنامه Paint و سایر ویژگی‌های جدید می‌شود.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲

یکی از لپ تاپ‌های جدیدی که مایکروسافت معرفی کرده «Surface Laptop Studio 2» است. این محصول با قیمت پایه ۱۹۹۹ دلار به تراشه‌های نسل سیزدهم i7 کلاس H اینتل مجهز شده و پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX 4050 یا RTX 4060 از گزینه‌هایی هستند که در اختیار کاربران قرار داده شده است. همچنین این دستگاه اولین رایانه ویندوزی است که دارای واحد پردازش عصبی اینتل (NPU) است.

image

 

استودیو ۲ با حداکثر ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶۴ گیگابایت رم قابل شخصی‌سازی است. مایکروسافت ادعا می‌کند که این قدرتمندترین دستگاه سرفیس است که تا به حال ساخته است.

مایکروسافت استودیو ۲ پیشرفت‌های قابل توجهی را در قسمت پورت‌ها داشته است، این لپ تاپ دارای دو پورت USB-C، یک پورت USB-A، یک اسلات کارت microSD و سازگاری با Surface Slim Pen 2 است. علاوه بر این یک صفحه لمسی ارتقا یافته هم برای این محصول در نظر گرفته شده تا کاربران به شدت ترغیب به خرید آن شوند.

سرفیس لپ تاپ گو ۳

مایکروسافت همچنین از «Surface Laptop Go 3» رونمایی کرده که ادعا می‌کند با یک بار شارژ باتری می‌تواند تا ۱۵ ساعت کار کند. از نظر عملکرد نیز این شرکت می‌گوید که سرفیس لپ تاپ گو نسل سوم ۸۸ درصد سریع‌تر از نسخه اصلی خود است.

image

 

لپ تاپ مقرون به صرفه مایکروسافت از نسل دوازدهم اینتل Core i5 با گرافیک Intel Iris Xe بهره می‌برد که می‌توان آن را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی سفارشی کرد.

علاوه بر این، سرفیس لپ تاپ گو ۳ دارای یک دوربین 720p HD در جلو، یک دکمه روشن/خاموش با اسکنر اثر انگشت ادغام شده در آن، میکروفن‌های استودیو دوگانه و اسپیکرهای Omnisonic با Dolby Audio بهبود یافته است. در مورد اتصال این دستگاه هم شاهد یک پورت USB-C 3.2 برای Display Port و شارژ سریع، یک پورت USB-A 3.1، یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک پورت Surface Connect هستیم.

لپ تاپ گو ۳ از وای فای 6 و بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند که البته باز هم نسبت به جدیدترین دستگاه‌های اپل با بلوتوث 5.3 در این قسمت عقب است. این محصول از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود و در ۳ اکتبر (۱۱ مهر) عرضه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید