خانهاخبار
پشتیبانی از هوش مصنوعی گوگل بارد به جیمیل، یوتوب، گوگل مپز، گوگل داکز و گوگل درایو اضافه شد!

پشتیبانی از هوش مصنوعی گوگل بارد به جیمیل، یوتوب، گوگل مپز، گوگل داکز و گوگل درایو اضافه شد!

شرکت گوگل طی امروز از افزونه‌های بارد رونمایی کرده که پشتیبانی از این هوش مصنوعی را به محبوب‌ترین سرویس‌های این شرکت اضافه می‌کند.
۲۹ شهریور ۱۴۰۲

در اوایل سال جاری میلادی که شاهد رشد چشمگیر محبوبیت هوش مصنوعی و استقبال باورنکردنی کاربران از ChatGPT بودیم؛ شرکت گوگل نیز از هوش مصنوعی خود با نام بارد رونمایی کرد. این غول تکنولوژی در ماه‌های اخیر، همواره امکانات جدیدی را به بارد اضافه کرده تا کاربرد‌های آن را گسترش دهد.

image

 

در امروز نیز سرانجام شاهد معرفی افزونه‌های بارد هستیم که پشتیبانی از این هوش مصنوعی را به محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل می‌آورد. کاربران از این پس خواهند توانست تا با استفاده از افزونه بارد، اطلاعاتی کاربردی را در سرویس‌هایی چون جیمیل، یوتوب، گوگل مپز، گوگل درایو، گوگل داکز، گوگل هتلز یا گوگل فلایتز دریافت کنند.

این هوش مصنوعی، امکان تعامل با تمامی این سرویس‌ها به طور همزمان را داشته و برای مثال اگر در حال برنامه ریزی یک سفر با دوستان خود هستید؛ بارد تاریخ مناسب برای تمامی افراد را از طریق جیمیل به دست آورده و سپس امکان پیدا کردن پرواز و هتل مناسب از طریق گوگل فلایتز و گوگل هتلز و همچنین نمایش مسیر به فرودگاه توسط گوگل مپز را خواهد داشت. بارد همچنین می‌تواند تا با استفاده از یوتوب، به شما فعالیت‌ها و مقاصد توریستی جذاب در این سفر را نشان دهد.

image

 

این ابزار برای فعالیت‌های حرفه‌ای نیز کاربردی است و برای مثال، بارد خواهد توانست تا رزومه شما را از گوگل درایو دریافت کرده و آن را ویرایش یا خلاصه کند. چنین قابلیت‌هایی برای افرادی که به دنبال یافتن یک شغل جدید هستند؛ بسیار کاربردی به نظر می‌آیند. گوگل همچنین برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران، تایید کرده که مدارک خصوصی شما توسط هیچ انسانی مشاهده نمی‌شوند و بارد نیز از آنها برای نمایش تبلیغات مربوطه یا آموزش خود استفاده نخواهد کرد.

از امروز، گزینه جدیدی با نام «Google it» به بارد اضافه شده که امکان چک کردن پاسخ‌های این هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای چک کردن صحت و سقم گفته‌های بارد، می‌توانید روی بخش‌های هایلایت شده کلیک کرده و نتایج را با سرچ‌های گوگل مقایسه کنید.

image

 

یکی از قابلیت‌های تازه و جذاب این هوش مصنوعی، امکان به اشتراک گذاری گفتگو‌ها با سایرین است. کاربران حالا می‌توانند لینک گفتگوی خود با بارد را با سایرین به اشتراک گذاشته و کاربرانی که روی این لینک کلیک کنند؛ امکان ادامه این گفتگو را خواهند داشت. گزینه‌هایی چون آپلود کردن عکس‌ها با گوگل لنز و دریافت نتایج تصویری در پاسخ‌ها نیز که در گذشته تنها با زبان انگلیسی کار می‌کردند؛ اکنون از ۴۰ زبان جدید پشتیبانی می‌کنند.

image

 

درباره هوش مصنوعی گوگل بارد و کاربرد‌های جدید آن در سرویس‌های متفاوت گوگل چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، کدام هوش مصنوعی بهترین گزینه برای کاربران محسوب می‌شود؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید