خانهاخبار
سامسونگ احتمالا دوربین پریسکوپی با زوم ۱۰ برابر را از گلکسی اس ۲۴ اولترا حذف خواهد کرد!

سامسونگ احتمالا دوربین پریسکوپی با زوم ۱۰ برابر را از گلکسی اس ۲۴ اولترا حذف خواهد کرد!

به تازگی شایعاتی مبنی بر احتمال حذف دوربین تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری از گلکسی اس ۲۴ اولترا و جایگزینی آن با یک سنسور متفاوت منتشر شده‌اند.
۲۹ شهریور ۱۴۰۲

در سال‌های اخیر، دوربین‌های تله‌فوتو با لنز پریسکوپی از محبوبیت فراوانی برخوردار شده‌اند و یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای توانایی زوم، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا است. این غول کره‌ای از زمان عرضه گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا در سال ۲۰۲۱، قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابر و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری را روی پرچمداران خود ارائه می‌دهد.

image

 

در هفته گذشته، شاهد معرفی آیفون ۱۵ پرو مکس به همراه قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری بودیم و بسیاری از پرچمداران اندرویدی نیز دوربین‌های تله‌فوتو با لنز پریسکوپی و قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابر را به همراه دارند. اکنون نیز شاهد انتشار شایعاتی هستیم که خبر از احتمال حذف دوربین با زوم ۱۰ برابری از پرچمدار اصلی بعدی سامسونگ را می‌دهند.

به ادعای «Ice Universe» که یکی از افشاگران فعال در شبکه اجتماعی توییتر یا همان X است؛ سامسونگ در گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز پریسکوپی و و زوم اپتیکال ۵ برابر استفاده خواهد کرد. سایز این سنسور جدید، معادل با 1/2.52 اینچ بوده و پیکسل‌های آن نیز ۰.۷ میکرومتری هستند. از نظر فنی، این سنسور دقت بالاتری نسبت به دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی فعلی گلکسی اس ۲۳ اولترا دارد.

image

 

این سنسور جدید که میزان گشودگی بالاتری نسبت به نسل فعلی دارد؛ توانایی بالاتری در جذب نور و ثبت عکس‌هایی با جرئیات بیشتر خواهد داشت. سامسونگ احتمالا با استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت‌های نرم افزاری، همچنان زوم ۱۰ برابر به صورت دیجیتال و بدون افت کیفیت محسوس را ارائه خواهد داد.

محصولی چون گوگل پیکسل ۷ پرو نیز که سیستم دوربین تحسین شده‌ای دارد؛ از قابلیت مشابهی استفاده می‌کند. این گوشی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز پریسکوپی خود برای ثبت عکس‌هایی با زوم ۵ برابر استفاده کرده و با قابلیت Super Res Zoom امکان زوم دیجیتال ۳۰ برابر را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. با وجودی که زوم دیجیتال موجب افت کیفیت تصاویر می‌شود؛ باید گفت که تصاویر ثبت شده با این گوشی در‌ رده‌های زوم ۶ تا ۱۵ برابر از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

image

 

در هر صورت، نمی‌توان کاربرد‌های متعدد یک دوربین پریکسوپی با زوم ۱۰ برابر را انکار کرد. این دوربین عملکرد بسیار خوبی در هنگام ضبط ویدیو داشته و پرسپکتیو تازه‌ای را در دسترس عکاسان قرار می‌‌دهد؛ اما باید گفت که به دلیل سایز کوچک این سنسور، عملکرد آن در نور کم چندان جالب نیست. در صورتی که سامسونگ در پرچمدار بعدی خود از دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر استفاده کند؛ احتمالا خبری از قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری نخواهد بود. این قابلیت از زمان عرضه گلکسی اس ۲۱ اولترا، در تمامی تبلیغات این شرکت حضور داشته و شدیدا به دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر متکی است.

چندی پیش شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه گلکسی اس ۲۴ اولترا با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ برابر نیز شنیده می‌شدند؛ اما به نظر رسیده که این شایعات حقیقت ندارند و همچنان شاهد استفاده از دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی خواهیم بود. سری گلکسی اس ۲۴ احتمالا طی ماه فوریه ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند.

image

 

درباره احتمال جایگزینی دوربین تله‌فوتو پریکسوپی با قابلیت زوم ۱۰ برابر توسط سامسونگ چه می‌اندیشید؟ در صورتی که از کاربران گوشی‌های اولترای این شرکت هستید؛ میزان استفاده شما از این دوربین چقدر است؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید