خانهاخبار
شماتیک‌ها و برخی از مشخصات سخت افزاری گلکسی A05 و A05s فاش شدند

شماتیک‌ها و برخی از مشخصات سخت افزاری گلکسی A05 و A05s فاش شدند

به تازگی شاهد افشای شماتیک‌ها و برخی از مشخصات سخت افزاری گوشی‌های اقتصادی سامسونگ گلکسی A05 و A05s بودیم.
۲۹ شهریور ۱۴۰۲

در هفته گذشته، شاهد افشای چند رندر مبتنی بر CAD از گوشی سامسونگ گلکسی A05s بودیم که وجود سیستم دوربین سه گانه در این گوشی را تایید می‌کردند. اکنون نیز شماتیک‌ها و برخی از مشخصات سخت افزاری گوشی‌های سامسونگ گلکسی A05 و A05s فاش شده‌اند. بر خلاف برادر بزرگ‌تر خود، سامسونگ گلکسی A05 از سیستم دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد.

image

 

این دو گوشی به احتمال زیاد دوربین‌های اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را به همراه دارند و لنز‌های کمکی آنها دوربین ماکرو یا سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این سخت افزار دوربین، در نسل فعلی یا همان گلکسی A04 و A04s نیز به کار رفته است.

سامسونگ گلکسی A05s همانند نسل پیشین خود، پشتیبانی از NFC را نیز به همراه دارد؛ در صورتی که این قابلیت در برادر کوچک‌تر آن یا گلکسی A05 دیده نمی‌شود. نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۶ که چندی پیش منتشر شدند؛ نشانگر استفاده از چیپست مدیاتک هیلیو G85 در دو گوشی اقتصادی جدید سامسونگ هستند. جهت مقایسه، گلکسی A04 از چیپست مدیاتک هیلیو P35 استفاده کرده و در سوی دیگر، گلکسی A04s چیپست اگزینوس ۸۵۰ را به همراه دارد.

image

 

به نظر رسیده که سامسونگ در این نسل، ظرفیت حافظه رم نسخه پایه را به ۴ گیگابایت افزایش داده و این گوشی‌ها را با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.x Core روانه بازار خواهد کرد. این دو گوشی اقتصادی، دارای درگاه سیم کارت دوگانه هستند و درگاهی اختصاصی برای کارت‌های حافظه microSD را نیز به همراه دارند.

با استناد به اطلاعات منتشر شده در کنسول گوگل پلی، سامسونگ گلکسی A05 و A05s از نمایشگر‌های ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ و نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده خواهند کرد. این گوشی‌ها همچنین مانند نسل پیشین باتری‌های ۵٫۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی را ارائه می‌دهند.

متاسفانه، هنوز جزئیاتی درباره زمان معرفی این دو گوشی اقتصادی جدید سامسونگ وجود ندارد. چندی پیش، شایعاتی مبنی بر عرضه این دو محصول طی اواخر ماه آگوست شنیده می‌شدند؛ اما پس از پایان این ماه، مشخص شد که این شایعات صحت نداشتند.

image

 

درباره گوشی‌های اقتصادی گلکسی A05 و A05s چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، این گوشی‌ها در چه تاریخی معرفی خواهند شد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید