خانهاخبار
تراشه‌های ۲ نانومتری اپل سال ۲۰۲۶ از راه می‌رسند

تراشه‌های ۲ نانومتری اپل سال ۲۰۲۶ از راه می‌رسند

با توجه به روندی که اپل پیش گرفته، سال ۲۰۲۶ سالی خواهد بود که شاهد یک جهش بزرگ دیگر در فناوری تولید تراشه خواهیم بود.
۲۸ شهریور ۱۴۰۲

به گفته مینگ چی کو افشاگر معروف اپل، این شرکت می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به فناوری تراشه‌های ۲ نانومتری بسیار پیشرفته تر ارتقا یابد.

کو در پست اخیر خود توضیح داده که اپل به احتمال قوی از سال ۲۰۲۶ از فناوری ساخت تراشه‌های ۲ نانومتری شرکت TSMC برای تولید تراشه‌های آیفون استفاده خواهد کرد. تراشه A17 Pro آیفون ۱۵ پرو، اولین تراشه ۳ نانومتری در این صنعت است که به لطف افزایش تراکم ترانزیستورهایش، عملکرد و بازدهی بسیار بهتری را ارایه می‌دهد.

image

 

با نگاهی به روال قبلی، متوجه می‌شویم که استفاده از گره ۵ نانومتری برای تراشه‌های A15، A14 و A16 Bionic از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بوده است، بدین معنی که این فناوری به مدت سه سال ادامه داشته تا امسال که اپل از فناوری ساخت تراشه ۳ نانومتری استفاده کرد. بنابراین با توجه به این روال، اپل در تراشه‌های A18، A17 و A19 از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ از فناوری ۳ نانومتری بهره خواهد برد و در سال ۲۰۲۶ به تراشه‌های ۲ نانومتری روی می‌آورد.

به مانند فرایند ۳ نانومتری، فناوری ۲ نانومتری نیز کوچکترین ابعاد ممکن مورد استفاده در ساخت تراشه را کاهش می‌دهد و تارکم ترانزیستور را افزایش می‌دهد که نتیجه آن عملکرد و کارایی بهبود یافته خواهد بود.

به گفته کو، شرکت TSMC در تلاش برای اطمینان از انتقال آهسته از فناوری فعلی ۳ نانومتری به نسل بعدی ۲ نانومتری، قابلیت‌های یکپارچه‌سازی عمودی خود را با ARM طراح تراشه تقویت می‌کند. انتظار می‌رود اپل و انویدیا از اولین مشتری‌هایی باشند که برای تراشه‌های ۲ نانومتری ثبت سفارش کنند.



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید