خانهاخبار
ادعای بزرگ اپل: آیفون ۱۵ پرو بهترین کنسول بازی خواهد بود!

ادعای بزرگ اپل: آیفون ۱۵ پرو بهترین کنسول بازی خواهد بود!

سری آیفون ۱۵ پرو به تراشه A17 پرو مجهز است که طبق ادعای مدیران ارشد برند اپل از قدرت سخت‌افزاری قابل توجهی بهره می‌برد.
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

هفته گذشته، اپل به صورت رسمی از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد که با یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ آیفون یعنی اضافه شدن درگاه USB-C همراه شده است. از سوی دیگر، نسخه‌های پرو این سری پرچمدار افزون بر درگاه جدید از بدنه تیتانیومی و سخت‌افزار قدرتمند برخوردار هستند.

اپل ادعا کرده که سری آيفون ۱۵ پرو قدرتمندترین آیفون‌های تاریخ هستند چرا که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین بار به تراشه ۳ نانومتری مجهز شده‌اند که غول فناوری آمریکایی آن را A17 پرو می‌نامد. این تراشه ۶ هسته‌ای از دو هسته پردازشی و چهار هسته کم مصرف بهره می‌برد که از سرعت بالاتری در مقایسه با نسل‌های قبلی برخوردار است. پردازنده گرافیکی A17 پرو نیز ۶ هسته‌ای است و از حالت ری‌تریسینگ یا رهگیری پرتو (حالت سخت‌افزاری) پشتیبانی می‌کند. عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه تا ۲۰ درصد بهبود داشته است.

image

در طی رویداد معرفی از سری آیفون ۱۵، اپل توجه ویژه‌ای به قدرت سخت‌افزاری و گیمینگ تراشه A17 پرو داشت. حالا در یک مصاحبه با وبسایت IGN، سه تن از مدیران ارشد اپل جزئیات جدیدتر و دقیق‌تری را درباره تراشه خود ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهند کوپرتینونشین‌ها قصد دارند سری آيفون ۱۵ پرو را به بهترین کنسول‌های بازی بدل سازند.

وبسایت IGN این مصاحبه را با جرمی سندمل، مدیر ارشد بخش نرم‌افزاری پردازنده گرافیکی اپل، تیم میلت، قائم‌مقام بخش معماری پلتفرم و کایان درنس، قائم‌مقام بخش بازاریابی جهانی آیفون ترتیب داده است.

در این مصاحبه، میلت تاکید کرده که اپل قصد ندارد با هیچ کنسول خاصی مانند پلی‌استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس / اس به رقابت بپردازد. در واقع، این برند در تلاش است که یک پلتفرم و چندین ابزار را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی قرار دهد تا عناوین درخور توجهی برای سری آيفون ۱۵ پرو عرضه شود.

این مقام مسئول در سخنانی گفته که

فکر می‌کنم که ما (اپل) در حال حاضر توجه ویژه‌ای به توسعه‌دهندگان و عناوین بازی داریم. به جای رقابت با کنسول‌های بازی، ما قصد داریم که ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهیم و به همکاری تنگاتنگ خود با آن‌ها ادامه دهیم.

image

در پاسخ به احتمال داغ کردن سری آيفون ۱۵ پرو و در نتیجه افت عملکرد و عدم پایداری آن در بازی‌های سنگین، کایان درانس ادعا کرده که تیم‌های مختلفی در حال کار روی بهبود عملکرد تراشه، افزایش نرخ فریم ریت بازی‌ها و پایداری دستگاه در اجرای بازی‌های مختلف هستند. این مقام رسمی در ادامه افزود که جدا از بهبودهای سخت‌افزاری، چندین بهبود نرم‌افزاری نیز برای سری آیفون ۱۵ پرو اعمال می‌شود تا تجربه گیمینگ کاربر در بالاترین سطح حفظ شود.

در ادامه مصاحبه، تیم میلت اذعان داشت که توسعه‌دهندگان نیز وظیفه دارند که توازن خوبی بین عملکرد دستگاه و کیفیت اجرای بازی‌ها برقرار کنند. طبق ادعای میلت، نمایشگر سری آیفون ۱۵ پرو از فناوری تنظیم ابعاد پیشرفته‌ای برخوردار است. به علاوه، پردازنده گرافیکی A17 پرو نیز از ری‌تریسینگ و قابلیت مش شیدینگ پشتیبانی می‌کند. با همه این الگوریتم‌های بهبودیافته، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود که به توازن قابل توجهی بین پردازش، عملکرد فنی، فریم ریت و پایداری دستگاه دست پیدا کنند.

image

جرمی سندمل در پایان مصاحبه در یک اظهار نظر قابل توجه گفت که

معروف است که بهترین کنسول بازی آن دستگاهی است که همیشه همراه شما باشد. در واقع، آیفون ۱۵ پرو قرار است به بهترین کنسول بازی که کاربران می‌توانند داشته باشند بدل شود.

در نهایت باید اشاره کرد که اپل ظاهرا بازاریابی قدرتمندی را برای جلب توجه کاربران گیمر آغاز کرده است تا فروش سری آيفون ۱۵ پرو را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. در گذشته نیز اپل چندین بار برای حضور در صنعت گیمینگ تلاش کرده بود ولی حالا به نظر می‌رسد سری آیفون ۱۵ پرو سرانجام می‌تواند به نتایج مدنظر این برند دست پیدا کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید