خانهاخبار
برنامه‌های اپل برای سال ۲۰۲۴: معرفی ویژن پرو و آیپدهای جدید

برنامه‌های اپل برای سال ۲۰۲۴: معرفی ویژن پرو و آیپدهای جدید

مارک گرمن در جدیدترین گزارش خود به بررسی محصولات مورد انتظار اپل که در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند پرداخته است.
۲۷ شهریور ۱۴۰۲

با معرفی و آغاز پیش‌فروش سری آيفون ۱۵،‌ کار اپل برای سال ۲۰۲۳ به اتمام رسیده و حالا همه طرفداران این برند چشم به سال آینده میلادی و عرضه محصولات موردانتظار غول فناوری آمریکایی دوخته‌اند. در گذشته، برخی از شایعات ادعا کرده بودند که اپل قصد دارد از نسخه جدید آیپد ایر (iPad Air) رونمایی کند. با این وجود، تحلیلگر شناخته‌شده بازار به نام مینگ چی کو اعلام کرد که کوپرتینونشین‌ها تا سال آینده میلادی از هیچ مدل آیپد پرده‌برداری نخواهد کرد.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگر و کارشناس برجسته محصولات اپل به تازگی به معرفی محصولاتی پرداخته که قرار است در سال آينده میلادی معرفی شوند.

image

خبرنگار وبسایت بلومبرگ و افشاگر خوش‌سابقه، آقای مارک گرمن، ادعا کرده که مهمترین محصول اپل که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود به طور قطع هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو است. این دستگاه پیشرفته در واقع قرار است به آیفون بعدی اپل بدل شود و مسیر جدیدی را برای آینده غول فناوری آمریکایی باز کند. به لطف قابلیت‌های جذاب و سخت‌افزار قدرتمند، هدست ویژن پرو توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

مطابق اعلام رسمی اپل، ویژن پرو با قیمت ۳۴۹۹ دلاری در فروشگاه‌های این برند قرار خواهد گرفت. البته اپل احتمالا میزان دقیق فروش این محصول موردانتظار را مشخص نخواهد کرد ولی انتظار می‌رود درآمدزایی ویژن پرو در زیر مجموعه محصولات «پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی» قرار بگیرد.

دیگر محصولی که اپل در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌کند ساعت هوشمند اپل واچ X خواهد بود که به مناسبت ۱۰ سالگی سری اپل واچ روانه بازار خواهد شد. همراه با طراحی جدید، اپل واچ X به قابلیت‌های سلامتی جدیدی مانند سنسور فشار خون مجهز خواهد شد. متاسفانه سنسور اندازه‌گیری قند خون تا چند سال آینده در سری اپل واچ به کار نخواهد رفت.

image

مارک گرمن اذعان داشته که اپل در حال توسعه یک سرویس مربی سلامتی است که از هوش مصنوعی برای کنترل شرایط سلامتی کاربر استفاده می‌کند. این موضوع به خودی خود نشان می‌دهد که اپل برنامه‌های جدی برای توسعه قابلیت‌های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.

برای اولین بار در پنج سال گذشته، سری آیپد پرو به احتمال زیاد از طراحی جدیدی بهره خواهد برد. در این رابطه، مدل‌های جدید آیپد پرو از نمایشگر ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی با پنل اولد برخوردار خواهند شد. این تبلت‌ها همچنین با مدل  جدید مجیک کیبورد عرضه می‌شوند. دستگاه‌های سری مک نیز به تراشه ۳ نانومتری M3 مجهز خواهند شد. دیگر لپتاپ‌های اپل مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو نیز با تراشه M3 عرضه می‌شوند.

براساس گفته آقای گرمن، آیفون ۱۶ پرو از نمایشگر بزرگ‌تری استفاده خواهد کرد. در این رابطه، پرچمدار سال آينده اپل احتمالا به نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۲ یا ۶٫۳ اینچی اولد و سنسور پریسکوپی مجهز خواهد شد. از سوی دیگر، آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالا از نمایشگر عظیم ۶٫۹ اینچی برخوردار خواهد شد.

image

اپل در سال ۲۰۲۴ با عرضه یک ابزار هوش مصنوعی مولد به دیگر رقبای خود خواهد پیوست. آقای گرمن قبلا ادعا کرده بود که اپل در حال ساخت یک هوش مصنوعی به نام اپل جی‌پی‌تی (Apple GPT) است که از مدل زبانی بزرگ موسوم به Ajax بهره می‌برد.

به طور کلی، سال آينده میلادی را می‌توان یکی از هیجان‌انگیز‌ترین سال‌ها برای طرفداران اکوسیستم اپل به شمار آورد. هدست ویژن پرو با ویژگی‌های فنی پیشرفته خود قطعا همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. کاربران آیپد پرو نیز بالاخره می‌توانند لذت استفاده از نمایشگر اولد را بچشند. از آن سو، اپل واچ X با طراحی جدید به یکی از محصولات مورداتنظار سال ۲۰۲۴ بدل می‌شود. در نهایت باید اشاره کرد که فرآیند ۲ نانومتری TSMC نیز احتمالا سرانجام در سال ۲۰۲۶ و یا ۲۰۲۷ به سری پرچمدار آیفون وارد خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید
nothing-phone-2a-gsm-ir
مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس فاش شد

دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، تراشه قوی‌تر و شارژ سریع‌تر از بهبودهای مهم نسخه پلاس ناتینگ فون 2a به شمار می‌روند. 

بیشتر بخوانید