خانهاخبار
آیفون ۱۵ پرو مکس؛ پرچالش‌ترین پرچمدار اپل در سال‌های اخیر

آیفون ۱۵ پرو مکس؛ پرچالش‌ترین پرچمدار اپل در سال‌های اخیر

اگرچه هر سال آیفون جدید اپل با اخبار و حواشی بسیاری معرفی می‌شود اما اوضاع برای آیفون ۱۵ پرو مکس متفاوت از پرچمداران سال‌های قبل پیش می‌رود.
۲۶ شهریور ۱۴۰۲

در رویداد اخیر اپل یک اتفاق خاص روی داد و آن هم معرفی رقابتی‌ترین و پرچالش‌ترین پرچمداری بود که کوپرتینویی‌ها ظرف چند سال اخیر به دنیای تکنولوژی معرفی کردند. آيفون ۱۵ پرو مکس را می‌توان گل سرسبد گوشی‌های هوشمند اپل به حساب آورد که با اقتدار تمام، به عنوان چشمگیرترین محصول در این اتفاق بزرگ رونمایی شد.

اگر پیگیر اخبار دنیای اپل باشید،‌ مطمئنا می‌دانید که پروسه تغییرات و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به آیفون‌ها در چند سال اخیر بسیار کند و بسیار کسل‌کننده پیش رفته است؛ اما امسال همه چیز کاملا متفاوت بوده و آيفون ۱۵ پرو مکس تغییرات جذاب و خوبی را با خود به همراه داشته است.

زوم بیشتر و رقابتی در مقایسه با محصولات اندرویدی

اضافه شدن سنسور پریسکوپ به این محصول، باعث شده تا پرچمدار جدید اپل در رقابت با محصولات اندرویدی دیگر چیزی کم و کسر نداشته باشد. زبان طراحی جدید لنزها باعث می‌شود تا نور ورودی ۴ بار به صورت مستقل با زاویه ۹۰ درجه تغییر جهت داده و سپس به سنسور اصلی برسد. به این ترتیب شاهد گشت و گذار بیشتر نور بوده و همین موضوع باعث شده تا زوم ۵ برابری برای نخستین بار به آيفون‌ها راه پیدا کند.

image

دوربین تله فوتو در این محصول از نوع ۱۲۰ میلیمتری با دریچه دیافراگم f/2.8 است؛ در مقام مقایسه بد نیست بدانید که شیائومی ۱۳ الترا از دوربین تلفه فوتو ۱۲۰ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/3.0 برخوردار است.

اولین چیپ ۳ نانومتری در دنیا

اپل همواره تلاش کرده است تا بهترین چیپست‌ها را در آیفون‌های خود قرار دهد. تراشه A17 Pro پیشرفته‌ترین چیپ تولید شده در دنیا به حساب می‌آید که بر پایه لیتوگرافی ۳ نانومتری توسعه یافته است. این تراشه از ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته اقتصادی بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای به همراه Ray Tracing نیز مکمل آن خواهد بود.

image

بالاخره پورت استاندارد USB-C اضافه شد

مهاجرت به درگاه USB-C مدت‌ها بود در حد شایعه مطرح می‌شد و حالا بالاخره این کار انجام شد. سری آيفون ۱۵ برای نخستین بار، به درگاه USB-C مجهز شده‌اند و کاربران برای تبادل اطلاعات، به سرعت بیشتری دسترسی خواهند داشت.

زبان طراحی جدید با حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر

در سالیان اخیر، آيفون‌های تولید شده با لبه‌های صاف و تیزی همراه بودند که حس در دست گرفتن آن‌ها آنچنان که باید و شاید راحت نبود. آیفون ۱۵ پرو مکس حالا با لبه‌های دارای انحنا، فریمی از جنس تیتانیوم و حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر همراه است.

image

استفاده از تیتانیوم باعث شده تا وزن این محصول نسبت به نسل پیشین حدودا ۲۰ گرم کاهش پیدا کرده و به ۲۲۱ گرم برسد که در مقایسه با گلکسی اس ۲۳ الترا سامسونگ نیز از وزن کمتری برخوردار است.

هنوز با یک آيفون طرف هستیم!

آیفون ۱۵ پرو مکس را می‌توان بهترین پرچمدار اپل در سال‌های اخیر به حساب آورد. عمر مفید باتری خوب، تجربه استفاده از روان‌ترین سیستم عامل دنیا (آی او اس)، حس خوب در دست گرفتن یک محصول پریمیوم و دوربین‌های فوق‌العاده، همه و همه باعث شده تا یک محصول فوق‌العاده پیش روی شما باشد.

image


جدیدترین‌ اخبار

google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید
google-pixel-buds-pro-gsm-ir
پیکسل بادز پرو ۲ احتمالاً طراحی جدیدی خواهد داشت

تصاویر قاب محافظ پیکسل بادز پرو ۲ نشان می‌دهند که این هدفون با طراحی جدیدی همراه خواهد شد.

بیشتر بخوانید
google-pixel-fold-gsm-ir
مشخصات فنی نمایشگر پیکسل ۹ پرو فولد لو رفت؛ روشنایی بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر

نسل جدید گوشی تاشو گوگل به نمایشگر‌های بزرگی مجهز خواهد شد که روشنایی آن به طور چشمگیری افزایش داشته است.  

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

رضا

۱۴۰۲/۶/۲۷
خدایی نویسنده مقاله خیلی زحمت کشید تا بتونه به مخاطب اثبات کنه که آیفون تغییر کرده نسبت به سال قبل
خسته نباشی پهلون

پیشنهاد سردبیر