خانهاخبار
پایان راه برای آیفون‌های مینی!

پایان راه برای آیفون‌های مینی!

شرکت اپل در رویداد شب گذشته خود آیفون ۱۳ مینی را به جمع دستگاه‌های منسوخ شده خود اضافه کرد و این امر به معنای پایان کار برای آیفون‌های مینی است.
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

شرکت اپل طی رویداد شب گذشته خود که در آن شاهد معرفی سری آیفون ۱۵، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا بودیم؛ به طور رسمی گوشی آیفون ۱۳ مینی را از لاین‌آپ محصولات خود حذف کرد و این به معنای پایان راه برای آیفون‌های جمع و جور و دوست داشتنی اپل است.

image

 

لاین‌آپ آیفون‌ها در حال حاضر شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۴، آیفون ۱۳ و آیفون SE نسل سوم می‌شود. نخستین آیفون مینی ۵.۴ اینچی اپل یا همان آیفون ۱۲ مینی، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و مورد استقبال طیف خاصی از کاربران قرار گرفت. نقطه ضعف اصلی این گوشی، عمر باتری آن بود که به شکل قابل توجهی نسبت به آیفون ۱۲ معمولی کمتر دوام می‌آورد.

با گذشت کمتر از یک سال، اپل متوجه عدم استقبال عموم از آیفون‌های مینی شد و میزان تولید آیفون ۱۲ مینی را حدود ۷۰ درصد نسبت به گذشته کاهش داد. در سال ۲۰۲۱، شاهد معرفی آیفون ۱۳ مینی بودیم تا طرفداران آیفون‌های کوچک، بار دیگر گزینه‌ای قدرتمند‌تر و مدرن‌تر از گوشی‌های SE را در اختیار داشته باشند؛ اما در سال گذشته، خبری از آیفون ۱۴ مینی نبود و به جای آن شاهد معرفی آیفون ۱۴ پلاس با نمایشگری ۶.۷ اینچی بودیم.

image

 

با وجودی که آیفون‌های مینی به پایان راه خود رسیده‌اند و دیگر امکان خرید رسمی آنها از اپل وجود ندارند؛ کاربران همچنان خواهند توانست تا آیفون ۱۳ مینی یا آیفون ۱۲ مینی را از طریق فروشگاه‌ها تهیه کنند. در بین گوشی‌های اندرویدی نیز گزینه‌های جذابی مانند ایسوس ذن‌فون ۱۰ دیده شده و در سوی دیگر، امکان تهیه نسل سوم آیفون SE نیز وجود دارد. این گزینه اقتصادی اپل، نمایشگری ۴.۷ اینچی را ارائه داده که حتی از آیفون‌های مینی نیز کوچک‌تر است؛ اما طراحی آن واقعا قدیمی شده و ویژگی‌های چون دوربین دوگانه، پشتیبانی از مگ‌سیف، فیس آیدی یا UWB 5G در آن وجود ندارند.

image

 

درباره منسوخیت آیفون‌های مینی و پایان کار این گوشی‌های جمع و جور چه می‌اندیشید؟ آیا همچنان به گوشی‌های کوچک علاقه دارید یا همانند اکثر کاربران، نمایشگر‌هایی بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهید؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید