خانهاخبار
رونالدو پشت دیوار فیلترینگ؟

رونالدو پشت دیوار فیلترینگ؟

اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند.
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

احتمالا شما هم اسم سیم‌کارت‌های بدون فیلتر برای گردشگران را شنیده‌اید. اسفند سال گذشته بود که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار صحبت طراحی سیم‌کارت‌های خاص برای گردشگران به میان آمد. البته پس از آن گفته شد که این طرح در حد پیشنهاد بوده و هنوز درباره آن تصمیم‌گیری نشده است. این در حالی بود که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بر اهمیت طراحی سیم‌کارت مخصوص گردشگران تاکید داشت و گفته بود که این مسئله را جدی پیگیری خواهد کرد.

حالا که مشخص شده است بازی‌های دور جدید لیگ قهرمانان آسیا در کشور سوم برگذار نخواهد شد و ایران هم میزبان چند بازی خواهد بود، مسئله‌ی محدودیت‌های اینترنت برای بازیکنان تیم‌های عربستانی، ماجرای سیم‌کارت خاص گردشگران را بار دیگر مطرح می‌کند و حواشی در این‌باره به راه افتاده است.

صحبت‌های ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درخصوص سیم‌کارت‌های بدون فیلتر برای بازیکنان تیم‌های عربستان نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

image

ضرغامی در این‌ خصوص گفته است: «برخی می گویند رونالدو به ایران بیایند تکلیف سیم کارتش چه می شود؟ فکر می کنند ما در جیب خود سیم کارت آزاد داریم به رفقای خود می‌دهیم. چنین امکانی نداریم فعلا فقط به خبرنگاران چنین سیم کارتی داده‌ایم. اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند خیلی هم دلش بخواهد این کار را بکند.»

البته به نظر می‌رسد که صحبت‌های وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کنایه‌ای به فیلترینگ اینترنت در کشور دارد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید