خانهاخبار
تاریخ انتشار macOS Sonoma اعلام شد!

تاریخ انتشار macOS Sonoma اعلام شد!

شرکت اپل طی رویداد امشب خود تاریخ انتشار سیستم عامل جدید دسکتاپی macOS Sonoma را نیز اعلام کرد.
۲۱ شهریور ۱۴۰۲

در رویداد امشب اپل که ساعاتی پیش برگزار شد؛ شاهد رونمایی از سری آیفون ۱۵، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ بودیم. این شرکت همچنین تاریخ انتشار سیستم عامل‌های جدید خود مانند iOS 17، iPadOS 17 و macOS Sonoma را نیز اعلام کرد. آپدیت دو سیستم عامل iOS 17 و iPadOS 17، در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و در سوی دیگر، سیستم عامل دسکتاپی macOS Sonoma نیز در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) منتشر می‌شود.

image

 

این سیستم عامل، قابلیت‌های جدیدی را به همراه داشته که ظاهر macOS را به iOS و iPadOS نزدیک‌تر کرده و موجب یکپارچگی بیشتر پلتفرم‌های اپل می‌شود. کاربران در این نسخه از سیستم عامل macOS، امکان اضافه کردن ویجت‌های دسکتاپی را خواهند داشت و ویژگی‌های کاربردی جدیدی برای کنفرانس‌های ویدیویی نیز به این سیستم عامل اضافه شده‌اند.

macOS Sonoma همچنین سعی در برطرف کردن یکی از ضعف‌های اصلی کامپیوتر‌های مک، یعنی گیمینگ داشته و یک حالت مخصوص گیمینگ در آن به چشم می‌خورد. این حالت گیمینگ، در حین فعالسازی موجب بهبود فریم‌ریت بازی‌ها و اجرای آنها با تاخیر کمتری می‌شود.

image

 

مرورگر محبوب سافاری نیز آپدیت شده و حالا پروفایل‌های متفاوت به آن اضافه شده‌اند. این قابلیت به کاربران متفاوت اجازه می‌دهد تا بوک‌مارک‌ها و فوکوس‌های مخصوص خود را داشته باشند. به ادعای اپل، عملکرد این مرورگر نیز نسبت به گذشته بهبود یافته و حالا سریع‌تر شده است.

سیستم عامل macOS Sonoma برای دستگاه‌هایی چون مک‌بوک ایر یا مک مینی ۲۰۱۸ یا جدیدتر، آیمک ۲۰۱۹ یا جدیدتر، آیمک پرو ۲۰۱۷، مک پرو ۲۰۱۹ یا جدیدتر و نهایتا مک استودیو ۲۰۲۲ یا جدیدتر منتشر خواهد شد.

image

 

درباره سیستم عامل macOS Sonoma و تغییرات اعمال شده در آن چه می‌اندیشید؟ آیا از طرفداران سیستم عامل macOS هستید یا برای مصارف خود، گزینه‌هایی مانند ویندوز یا لینوکس را کاربردی‌تر می‌دانید؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید