خانهاخبار
آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس معرفی شدند: داینامیک آیلند و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس معرفی شدند: داینامیک آیلند و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

نسخه‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ با دوربین بهبودیافته، سخت‌افزار قدرتمند و درگاه USB-C از راه رسیدند تا در برابر رقبا عرض اندام کنند.
۲۱ شهریور ۱۴۰۲

سرانجام پس از یک سال انتظار، اپل با برگزاری رویداد بزرگ Wonderlust از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد که شامل چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت، بهبودهای فنی اصلی به مدل‌های پرو سری آيفون ۱۵ اختصاص داده شده ولی نسخه‌های پلاس و استاندارد نیز با پیشرفت‌های قابل توجهی مانند ویژگی داینامیک آیلند، دوربین بهبودیافته، باتری حجیم‌تر و سخت‌افزار قوی‌تر همراه شده‌اند.

image

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سری آیفون ۱۵ درگاه USB-C آن محسوب می‌شود. به موجب قانون اتحادیه اروپا، اپل مجبور شد که نسل جدید سری پرچمدار خود را با درگاه USB-C عرضه کند تا اجازه فروش آیفون در کشورهای اروپایی صادر شود. کابل‌های سری آیفون ۱۵ از ویژگی Power Delivery 3.0 با توان ۶۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. البته سرعت شارژ گوشی‌های اپل در حد ۲۰ وات محدود شده است. به کمک این درگاه، کاربر می‌تواند ایرپادز یا اپل واچ خود را نیز شارژ نماید.

image

با عرضه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، اپل سرانجام دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را کنار گذاشت و دوربین‌های قدرتمندی را برای پرچمدارهای خود تدراک دیده است. در این راستا، دو گوشی جدید اپل به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند که عملکرد بسیار خوبی در شرایط نوری کم خواهد داشت. دوربین دوم نیز سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است که عکاسی پرتره را بهبود می‌بخشد. البته به لطف سنسورهای انباشته، عملکرد سیستم دوربین آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس بهبود چشمگیری داشته است.

image

با دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی، آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس حالا می‌توانند جزئیات دقیق‌تری از تصاویر را ثبت کنند و حتی در حالت زوم ۲ برابری نیز کیفیت تصاویر تا حد بسیار زیادی حفظ می‌شود. حالت‌های Action Mode، تصویربرداری در شب و Live Photos پیشرفت‌های قابل توجهی خواهند داشت. قابلیت تماس ماهواره‌ای در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز به کار رفته که به کاربران در شرایطی که سیگنال تلفن همراه وجود ندارد برای برقراری ارتباط کمک می‌کند.

image

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به نمایشگرهای ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی Super Retina XDR با پنل M12 اولد مجهز هستند که قادر هستند به نرخ روشنایی ۲۰۰۰ نیتی دست پیدا کنند. با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، هیچ تفاوتی بین نسل جدید آیفون و نسخه‌های سال ۲۰۲۲ وجود ندارد. قلب تپنده آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس تراشه ۴ نانومتری A16 بایونیک است که سال گذشته در مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ به کار رفته بود.

image

رنگ‌بندی آیفون ۱۵

جدا از داینامیک آیلند، هیچ تغییر طراحی محسوسی در آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد اپل از طراحی سری پرچمدار خود رضایت کامل دارد. البته به نظر می‌رسد نحوه جای‌گذاری دوربین‌ها مقداری تغییر پیدا کرده که چندان نیز به چشم نمی‌آید. با فناوری باند فوق عریض U2 ‌آیفون‌های جدید اپل می‌توانند تا با فاصله ۳ برابری به دیگر دستگاه‌ها متصل شوند.

باتری آیفون ۱۵ پلاس در مقایسه با نسل قبلی افزایش ۱۸ درصدی داشته که باعث می‌شود این گوشی تا مدت زمان بیشتری کاربران را همراهی کند. به طور دقیق‌تر، آیفون ۱۵ پلاس حالا می‌تواند تنها با یک بار شارژ تا ۲۴ ساعت به پخش ویدئو بپردازد. البته نباید فراموش کنیم که مصرف بهینه انرژی تراشه A16 بایونیک به عمر بالای باتری کمک شایانی می‌کند.

image

نسخه‌های پلاس و استاندارد آیفون ۱۵ در رنگ‌های متنوعی شامل صورتی، مشکی، سفید، آبی و زرد روانه بازار می‌شوند. این دو گوشی همچنین در کانفیگ‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به فروش خواهند رسید. برای نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی، آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس به ترتیب از برچسب قیمتی ۷۹۹ و ۸۹۹ دلاری بهره خواهند برد. برای مقایسه، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس نیز با برچسب قیمتی مشابه روانه بازار شده‌اند. فروش رسمی آيفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) آغاز می‌شود.

قیمت کانفیگ‌های مختلف آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به قرار زیر است:

  • آیفون ۱۵ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی: ۷۹۹ دلار / نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۸۹۹ دلار / نسخه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۵ پلاس نسخه ۱۲۸ گیگابایتی: ۸۹۹ دلار / نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۹۹۹ دلار / نسخه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۱۹۹ دلار


جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

رضا

۱۴۰۲/۶/۲۲
ببین دوست عزیز شما زمانی میتونی ادعای اصالت داشته باشی که کمپانی مطبوع شما سابقه طولانی در تولید و ساخت داشته باشه ، اپل مگه چند سال گوشی تولید می‌کنه یا اصلا صنعت این شکلی تولید گوشی موبایل دو ده هم سابقه نداره، مثلاً شما نمیتونی اصالت گوشی ها نوکیا رو با آیفون مقایسه کنی چون مرغ یخ زده هم خنده اش میگیره، منظور اینه در بحث اصالت بین آیفون و هواوی و فرقی نیست. بله اگر موتورولا یا نوکیا باشه یا سامسونگ حرف شما درسته. اما من نمیگم گوشی آیفون ۱۵ گوشی بدی هست چون این حرف مسخره ? است، بحث من اینه این گوشی ها هیچ حرف انقلابی در مقابل مثلاً میت ۶۰ هواوی یا سری پی هواوی یا سری گلکسی سامسونگ ندارند. من بحث م اینه وگرنه بله من به عنوان کسی که از میت ۷ مصرف کننده سری میت هواوی بودم ، قبول دارم آیفون گوشی خیلی خوبیه اما در همین حد. خیلی خوب، نه اینکه دیگه شما آب از لب و دهن جاری بشه و فکر کنی مثلاً زوم چند برابری یک انقلاب هست که در آزمایشگاه های اپل ساخته شده، قبول کنیم آیفون هم مثل هواوی یا سامسونگ از بقیه کمپانی ها اسکی می‌ره.البته اشکالی ندارد اما تعصب و بزاریم کنار

kk

۱۴۰۲/۶/۲۱
عزیزم اینجا بحث اصالت می اد وسط
بی ام و چند سال طول کشید تا طراحی خارجی و داخلی ماشیناشو عوض کرد؟ خییییییییلییییییی سال
بنز پورشه الفارومیو اینا اصلالت دارن تو طراحی سال های سال ماشیناشونو با یه تغییر جزیی می دن بیرون نمیان یه هو یه چیزی بزنن که هیچ شباهتی به محصولاتشون قبلیشون نداره...یه هو طراحی و عوض کنن یه چیز خیلییی متفاوت بزنن...می دونی چرا؟ چون محصول قبلی خیلی از مد افتاده و قدیمی میشه و این یه جور بی احترامی به مشتریه...شما امکان نداره از دور بی ام و و با ماشین دیگه ای اشتباه بگیری چون اصالت طراحی داره چون امضای کاره بی ام و اینه امضای کار بنز پورشه و .... اینه شما هر سال امضاتو عوض می کنی؟اپل هم دقیقا همین کارو داره می کنه اصالت در طراحی و نمی اد یه هو تغییر بزرگی بده و یه هو یه چیزی بزنه که هیچ شباهتی به اپل نداره....دقیقا کاری که شرکت های بزرگ دنیا انجام می دن یعنی پایبند بودن به اصلالتشون
این ایفونم دوربین بهتر و سخت افزار بهتر داره دیگه چی می خواین؟؟

رضا

۱۴۰۲/۶/۲۱
یعنی واقعا مسخره و خنده داره، و من اول از هرچیز باید یه دست مریزاد بگم به آمریکا بخاطر قدرت فوق‌العاده در جنگ رسانه ای چون مطمئن هستم تو همین سایت هم به زودی به به چه چه های اپل فن ها گوش آسمون رو کر خواهد کرد که بیاید ببینید چه ساخته اپل. خدایی اگر هر کمپانی ب جز اپل سه سری برای سه نسل یه گوشی تولید میکرد پدرش در میاوردن آمریکایی و رسانه هاشون . شما مقایسه کنید مثلاً شیاومی ۱۲ و شیاومی ۱۳ رو خدایی جز اسم شیاومی هیچ شباهتی ندارند یا سری های میت و پی شرکت هواوی. بعد مقایسه کنید آیفون رو
نهایت حرکتش اضافه کردن پورت سی بود اونم بعد کلی جنگ و دعوا با اتحادیه اروپا و یه زوم پنج برابری که در مقابل پی های هواوی و است سامسونگ شبیه به یه جوک هست. کیفیت ساخت هم دوستانی که ادعا دارند لطف کنند گوشی های پنج میلیونی هواوی و شیاومی رو مقایسه نکنند اگر بحث کیفیت هست پرچمدار های کمپانی هارو مقایسه کنید،
بازم خلایق هرچی لایق ولی بازم دم کارگروه بازاریابی و تبلیغات اپل گرم

پیشنهاد سردبیر