خانهاخبار
دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا معرفی شد: پردازنده ۸ هسته‌ای و لیتوگرافی ۴ نانومتری

دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا معرفی شد: پردازنده ۸ هسته‌ای و لیتوگرافی ۴ نانومتری

مدیاتک به تازگی از تراشه جدیدی رونمایی کرده که نسخه بهبودیافته دایمنسیتی ۷۲۰۰ به شمار می‌رود.
۲۱ شهریور ۱۴۰۲

مدیاتک در سکوت کامل خبری از تراشه جدیدی رونمایی کرده که به سری دایمنسیتی تعلق دارد. این سخت‌افزار جدید دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا نام دارد و نسخه بهبودیافته دایمنسیتی ۷۲۰۰ که اوایل سال جاری معرفی شد محسوب می‌شود. تراشه جدید مدیاتک بر پایه فرآیند ۴ نانومتری شرکت TSMC توسعه داده شده است که باعث بهبود عملکرد فنی و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای مجهز شده است که از دو هسته کورتکس A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتزی و شش هسته کورتکس A510 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد. به علاوه، تسک‌های گرافیکی نیز توسط پردازنده گرافیکی Mali-G610 انجام خواهد شد. سخت‌افزار جدید مدیاتک از حافظه‌های رم LPDDR4x و LPDDR5 نیز پشتیبانی می‌کند.

image

دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا با دوربین‌های تا ۲۰۰ مگاپیکسل سازگار است و همچنین می‌تواند در رزولوشن 4K سی فریم بر ثانیه به فیلمبرداری بپردازد. با پردازنده نسل پنجم مدیاتک APU 650، پردازش‌های هوش مصنوعی به سرعت انجام می‌شوند. به لطف پردازشگر سیگنال تصاویر Imagiq 765، دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا از فناوری تصویربرداری ۱۴ بیتی HDR پشتیبانی می‌کند.

تراشه موردانتظار مدیاتک با شبکه 5G نیز سازگار است و از حالت دو سیم کارت 5G پشتیبانی می‌کند. مدیاتک تراشه خود را به قابلیت مخصوص بازی HyperEngine 5.0 مجهز کرده است که فناوری سایه‌زنی متغیر را برای گوشی‌های اندرویدی به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر، مدیاتک هنوز اعلام نکرده که چه محصولاتی با تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا روانه بازار می‌شوند. البته ردمی امروز تایید کرد که گوشی موردانتظار این برند موسوم به ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید