خانهاخبار
وان پلاس 12R احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد

وان پلاس 12R احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد

نسخه ارزان وان پلاس ۱۲ از باتری حجیم، تراشه قدرتمند و قابلیت شارژ سریع بهره خواهد برد.
۲۱ شهریور ۱۴۰۲

وان پلاس احتمالا در ژانویه سال ۲۰۲۴ از نسل جدید پرچمدار خود موسوم به وان پلاس ۱۲ رونمایی خواهد کرد. مطابق انتظار، در سال آینده میلادی شاهد رونمایی نسخه ارزان‌تر این پرچمدار خواهیم بود که با نام وان پلاس 12R روانه بازار می‌شود. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، زمان رونمایی از وان پلاس 12R توسط افشاگری شناخته‌شده فاش شده است.

افشاگری برجسته به نام Yogesh Brar ادعا کرده که وان پلاس 12R در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. با توجه به این که شایعه شده وان پلاس ۱۲ نیز در ژانویه همان سال عرضه می‌شود، احتمالا این دو گوشی با فاصله زمانی اندکی از هم رونمایی خواهند شد.

image

از نظر مشخصات فنی، وان پلاس 12R به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل دو مجهز خواهد بود که در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک به کار رفته در وان پلاس 11R بهبود بزرگی محسوب می‌شود. وان پلاس ۱۲ نیز با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در نتیجه، انتظار می‌رود گوشی موردانتظار وان پلاس با قیمت پایین‌تری به فروش برسد.

منبع تغذیه وان پلاس 12R باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. با حجیم‌تر شدن باتری و مصرف بهینه اسنپدراگون ۸ نسل دو، عمر باتری وان پلاس 12R بهبود بسیار چشمگیری خواهد داشت. پنل جلویی دستگاه نیز میزبان نمایشگر ۶٫۷ اینچی امولد با رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود.

image

سیستم دوربین وان پلاس 12R نیز پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. در این راستا، گزارش شده که این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. به مانند نسل قبلی، وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

وان پلاس 12R با اندروید ۱۴ برپایه رابط کاربری OxygenOS 14 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان به امضای طراحی گوشی‌های وان پلاس یعنی اسلایدر هشدار و اسپیکرهای استریو اشاره کرد. انتظار داریم وان پلاس 12R با قیمت ۵۰۰ دلاری مشابه وان پلاس 11R معرفی شود.

image

متاسفانه در این گزارش اشاره‌ای به کانفیگ‌های وان پلاس 12R نشده است. در این رابطه، افشاگر OnLeaks چند ماه پیش ادعا کرده بود که کانفیگ قدرتمند این گوشی شامل حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود. البته به احتمال زیاد وان پلاس 12R در نسخه‌های حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز عرضه شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید