خانهاخبار
آيپد ایر ۶ احتمالا در ماه اکتبر معرفی خواهد شد

آيپد ایر ۶ احتمالا در ماه اکتبر معرفی خواهد شد

اگر قصد خرید آیپد ایر دارید پیشنهاد می‌کنیم چند ماه دیگه تا رسیدن نسل جدید آن صبر کنید.
۲۰ شهریور ۱۴۰۲

نسل ششم آیپد ایر طبق شایعات جدید،‌ قرار است در ماه اکتبر به صورت رسمی به عنوان تنها تبلت اپل در سال ۲۰۲۳ رونمایی شود.

پست جدیدی که در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده، حاکی از آن است که آیپد ایر اپل امسال بالاخره آپدیت خواهد شد و در ماه اکتبر،‌ شاهد نسل ششم این محصول خواهیم بود و در کنار آن،‌ اثری از نسخه جدید آیپد مینی یا آیپد پرو نخواهد بود. این اطلاعات از طرف اکانتی منتشر شده که سابقه آن پیش‌تر به اثبات رسیده است.

مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ هم چندی پیش گزارش داده بود که نسخه جدیدی از آیپد ایر در دست طراحی و توسعه بوده و از عبارت به زودی عرضه خواهد شد نیز برای آن استفاده کرده بود.

image

وی معتقد است که اپل در ماه اکتبر، محصول جدید دیگری را نیز معرفی خواهد کرد، اما برگزاری رویداد مستقل یا اعلام رونمایی آن در قالب یک کنفرانس خبری هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ممکن است معرفی آن مانند مک بوک پروها با تراشه M2 Pro و M2 Max که اوایل سال جاری میلادی رونمایی شدند باشد که در قالب یک کنفرانس خبری و یک ویدئوی کوتاه رسما روانه بازار شدند. آقای گرمن گزارش داده است که بعید به نظر می‌رسد اپل قصد داشته باشد مانند رویداد معرفی آیفون ۱۵، افراد مختلفی را به کوپرتینو دعوت کند.

اپل آخرین بار در ماه مارچ سال ۲۰۲۲ این محصول را با تراشه M1 آپگرید کرده بود که البته از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از Center Stage، درگاه شارژ USB-C، پشتیبانی از تکنولوژی 5G و رنگ‌بندی جدید اشاره کرد. قیمت آیپد ایر برای مدل پایه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ۵۹۹ دلار در نظر گرفته شده بود. مشخصات سخت‌افزاری نسل ششم این محصول هنوز مشخص نیست، اما احتمالا تراشه M2 به عنوان قلب تپنده آن ایفای نقش خواهد کرد و قابلیت Hover اپل پنسل و پشتیبانی از پورت تاندربولت هم به آن اضافه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید