خانهاخبار
مینگ چی کو: مک‌بوک‌های M3 امسال عرضه نخواهند شد

مینگ چی کو: مک‌بوک‌های M3 امسال عرضه نخواهند شد

برخلاف گزارش‌های متعدد در خصوص عرضه مک‌بوک‌های مجهز به تراشه ۳ نانومتری M3 اپل، افشاگر معتبر محصولات اپل معتقد است امسال خبری از این دستگاه‌ها نخواهد بود.
۱۸ شهریور ۱۴۰۲

بر اساس اطلاعاتی که امروز توسط مینگ چی کو تحلیلگر معروف اپل در شبکه اجتماعی X (توییتر سایق) به اشتراک گذاشته شده، بعید است که اپل امسال یک مک بوک جدید با تراشه M3 را عرضه کند. کو در X نوشته:

به نظر می‌رسد اپل مدل‌های جدید مک بوک مجهز به پردازنده‌های سری M3 را تا پایان سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد کرد.

image

 

در اوایل سال جاری میلادی بود که مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل، گفت که رویداد اپل در اکتبر (مهر ماه) سال جاری می‌تواند اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 را به نمایش بگذارد. او گفت که مک‌های کاندید تراشه M3 شامل مک بوک ایر ۱۳ اینچی، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و آیمک ۲۴ اینچی هستند. نکته مهم اینکه کو فقط احتمال عرضه مک بوک‌های جدید را رد کرده، بنابراین آیمک ۲۴ اینچی هنوز پتانسیل عرضه در سال جاری را دارد.

انتظار می‌رود که تراشه M3 که هنوز معرفی نشده، با فرایند ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شود تا عملکرد بسیار قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی یعنی M2 داشته باشد که یک چیپست ۵ نانومتری است؛ این موضوع باعث می‌شود تا M3 در مقایسه با تراشه M2 عملکرد بهتر در عین مصرف کمتر را ارایه دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید