خانهاخبار
سنت شکنی سامسونگ؛ نسخه پلاس گلکسی تب A9 عرضه خواهد شد!

سنت شکنی سامسونگ؛ نسخه پلاس گلکسی تب A9 عرضه خواهد شد!

غول فناوری کره قصد دارد برای اولین بار یک نسخه پلاس از خانواده گلکسی تب A را روانه بازار کند.
۱۸ شهریور ۱۴۰۲

یک ماه پیش، نسل جدید تبلت میان‌رده سامسونگ به نام گلکسی تب A9 در گواهی FCC ثبت شد. حالا یک مدل دیگر از تبلت موردانتظار سامسونگ در این گواهی قرار گرفته است که به نظر به عنوان نسخه پلاس آن عرضه می‌شود. در این راستا، این برند کره‌ای احتمالا قصد دارد دو تبلت مقرون به صرفه را روانه بازار کند.

به طور معمول، سامسونگ هیچ نسخه پلاسی از سری گلکسی تب A را توسعه نمی‌دهد ولی حالا به نظر می‌رسد غول فناوری کره دست به سنت‌شکنی زده است. قبلا نیز برخی از شایعات به وجود گلکسی تب A9 پلاس اذعان کرده بودند ولی برای اولین بار است که این تبلت در یک گواهی رسمی قرار می‌گیرد که به نوعی عرضه آن را نیز تایید می‌کند.

image

 

طبق گزارش وبسایت MySmartPrice، گلکسی تب A9 پلاس با شناسه مدل SM-X210 و ابعاد ۲۵۷٫۱۱ در ۱۶۸٫۶۶ در ۶٫۹۴ میلی‌متر همراه خواهد شد. اسناد موجود در گواهی FCC نشان می‌دهد که این تبلت از وای‌فای ۲٫۴ گیگاهرتزی و ۵٫۸ گیگاهرتزی پشتیبانی خواهد کرد. به علاوه، منبع تغذیه تبلت جدید سامسونگ باتری باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ ۱۵ واتی بهره می‌برد.

گلکسی تب A9 پلاس اخیرا در گواهی گیک‌بنچ نیز لیست شد و مشخصات سخت‌افزاری آن لو رفت. براساس اطلاعات قرار گرفته در این بنچمارک، تبلت موردانتظار سامسونگ به تراشه اسنپدراگون ۶۹۵، حافظه رم ۴ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۹ مجهز خواهد بود. گلکسی تب A9 پلاس با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI 5.1 روانه بازار خواهد شد.

image

گلکسی تب A9 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۵ واتی برخوردار خواهد شد و از نظر ابعاد نیز کوچک‌تر مدل پلاس خواهد بود. در پنل پشتی این تبلت شاهد یک دوربین خواهیم بود. از دیگر مشخصات فنی گلکسی تب A9 می‌توان درگاه USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را نام برد.

با توجه به قرارگیری گلکسی تب A9 و تب A9 پلاس در گواهی FCC، انتظار می‌رود این دو تبلت به زودی در اختیار کاربران قرار بگیرند. برای مقایسه، گلکسی تب A8 در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. در نتیجه، امکان دارد سری گلکسی تب A9 نیز در بازه زمانی مشابه رونمایی شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید