خانهاخبار
همچنان در سکوت خبری؛ هواوی از گوشی تاشو میت X5 رونمایی کرد!

همچنان در سکوت خبری؛ هواوی از گوشی تاشو میت X5 رونمایی کرد!

نسل جدید گوشی تاشو هواوی از نمایشگر داخلی ۷٫۸۵ اینچی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
۱۷ شهریور ۱۴۰۲

هفته گذشته، هواوی از دو گوشی پرچمدار میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو برای بازار چین رونمایی کرد. بسیاری از طرفداران هواوی منتظر بودند که سری پرچمدار میت ۶۰ در طی یک رویداد ویژه معرفی شود ولی هواوی تصمیم گرفت در سکوت کامل خبری و تنها با لیست کردن پرچمدارهای خود در وبسایت رسمی این شرکت، آن‌ها را به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی کند.

حالا اما هواوی با حفظ همین رویه از نسل جدید گوشی تاشو خود موسوم به هواوی میت X5 نیز رونمایی کرد. در واقع، گوشی تاشو هواوی نیز با الگویی مشابه در وبسایت رسمی این برند ثبت شد. این در حالی است که قبلا شایعات اذعان داشته‌ بودند که هواوی با برگزاری رویدادی در ماه جاری میلادی از گوشی‌های میت ۶۰ پرو پلاس و میت X5 رونمایی خواهد کرد.

image

هواوی میت X5 از نمایشگر کاور ۶٫۴ اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس، نسبت تصویر ۲۰٫۹:۹ و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر همچنین توسط محافظ صفحه Kunlun محافظت می‌شود. از سوی دیگر، نمایشگر داخلی ۷٫۸۵ اینچی اولد دستگاه از رزولوشن تصویر ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴، نسبت تصویر ۸:۷٫۱ و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. 

هر دو نمایشگر هواوی میت X5 از فناوری LTPO (نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز)، عمق رنگ ۱۰ بیتی، فضای رنگی P3 و فناوری تنظیم نور ۱۴۴۰ هرتزی برخوردار هستند. مطابق انتظار، سنسو اثرانگشت نیز در کنار بدنه گوشی جای گرفته است.

در حال حاضر، مشخص نیست که چه تراشه‌ای در هواوی میت X5 به کار رفته است. با این وجود، امکان دارد که گوشی تاشو هواوی به مانند سری میت ۶۰ از تراشه Kirin 9000s مجهز شده باشد. میت X5 در دو کانفیگ حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. به علاوه، هواوی هیچ اظهار نظری راجع به پشتیبانی دستگاه از شبکه 5G نکرده است.

در پنل پشتی هواوی میت X5 شاهد ماژول دوربین دایره‌ای شکل هستیم که در آن سه دوربین قرار دارد. در این راستا، گوشی تاشو هواوی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و  سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپی با لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

image

به مانند سری میت ۶۰، هواوی میت X5 با سیستم عامل HarmonyOS 4.0 عرضه خواهد شد. انرژی موردنیاز گوشی تاشو هواوی توسط باتری ۵۰۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ باسیم ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در بخش اتصالات، هواوی میت X5 از قابلیت دو سیم کارت، بلوتوث نسخه ۵٫۲، NFC، درگاه USB-C و اتصال ماهواره‌ای دو طرفه بهره می‌برد. این گوشی همچنین از گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر آب برخوردار است.

هواوی میت X5 در دو کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ / ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هواوی گوشی خود را در رنگ‌بندی متنوعی شامل سبز، مشکی، سفید، طلایی و بنفش به فروش خواهد رساند. البته نسخه‌های سبز و بنفش از پنل پشتی چرمی برخوردار هستند در حالی که دیگر مدل‌ها با پنل شیشه‌ای همراه خواهند شد.

هواوی همچنین یک نسخه ویژه از میت X5 به نام Collector's Edition را عرضه می‌کند که در یک نسخه رم ۱۶ گیگابایتی و دو کانفیگ حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به فروش می‌رسد. در حال حاضر، جزئیات برچسب قیمتی و عرضه جهانی این گوشی مشخص نشده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید