خانهاخبار
iOS 18 شامل بهبودهای چشمگیر در بخش هوش مصنوعی خواهد بود

iOS 18 شامل بهبودهای چشمگیر در بخش هوش مصنوعی خواهد بود

گزارش امروز ادعا کرده که اپل در حال متحول کردن سیری برای نسخه بعدی iOS است، تا بتواند بر دستیار صوتی سایر شرکت‌ها چیره شود.
۱۶ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش The Infprmation، اپل در iOS 18 قصد دارد از مدل‌های زبانی برای هوشمندتر کردن سیری استفاده کند. این شرکت می‌خواهد سیری بتواند به کاربران کمک کند تا وظایف پیچیده و چند مرحله‌ای را با دستورات صوتی، خودکار کنند.

به عنوان مثال سیری ممکن است بتواند چند عکس را بگیرد، آنها را به فایل گیف تبدیل کند و به یک دوست ارسال کند و همه این موارد با یک اقدام واحد انجام شود. تبدیل خودکار عکس‌ها به GIF در حال حاضر با برنامه Shortcuts امکان‌پذیر است، اما باید به صورت دستی تنظیم شود.

image

عملکرد سیری شبیه به آنچه در اپلیکیشن Shortcuts امکان‌پذیر است خواهد بود و احتمالا شاهد ادغام عمیق‌تر سیری با Shortcuts خواهیم بود. برنامه میانبرها به بخش کلیدی سیستم عامل آیفون تبدیل شده‌اند و می‌توان از آنها برای برخی از اقدامات خودکار اصلی استفاده کرد. اپل یک گالری از گزینه‌های میانبر را تقریبا برای هرچیزی، از حذف پس زمینه گرفته تا ایجاد لیست کارها، ارایه کرده است.

The Information می‌گوید که اپل قصد دارد قابلیت‌های جدید سیری را به عنوان بخشی از سیستم عامل آیفون در سال آینده منتشر کند که نشان می‌دهد بخشی از iOS 18 خواهد بود. رقیب اپل، گوگل نیز در حال کار برای ارتقای دستیار گوگل با نرم افزار مدل زبانی است که قادر به ارتقا آن است و کارهای پیچیده‌تری را انجام می‌دهد، بنابراین اپل ممکن است بخواهد گوگل را شکست دهد یا حداقل عملکردهای مشابهی را در همان زمان راه اندازی کند.

سیری دستیار شخصی اپل مدت‌ها است که به دلیل عقب ماندن از دستیاران صوتی سایر شرکت‌ها مانند گوگل و الکسا، به طور عمده به دلیل تمرکز اپل بر امنیت و حریم خصوصی، مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از وظایف سیری به جای اینکه از طریق یک سرور ابری انجام شود، بر روی خود دستگاه انجام می‌شود، بنابراین اپل باید با اتخاذ مدل‌های زبانی برای سیری، تعادلی بین حریم خصوصی و عملکرد پیدا کند.

بروزرسانی iOS 17 که قرار است در عرض هفته‌های آینده به صورت عمومی منتشر شود، عملکرد کمی با قابلیت سیری جدید دارد. در عوض سیری در iOS 17 می‌تواند چندین درخواست پشت سر هم را بدون نیاز به فعال‌سازی مجدد تشخیص دهد و به آنها پاسخ دهد، چیزی که در iOS 16 امکان‌پذیر نیست. برای مثال می‌توانید زمان را از سیری بپرسید و درخواست ارسال پیامک به دوست خود را داشته باشید بدون اینکه این دو درخواست را به طور جداگانه انجام دهید.

در iOS 17 اپل برای فراخوانی سیری کلمه «Hey» را حذف کرد، بنابراین اکنون می‌توان برای فعال کردن این دستیار شخصی، فقط از کلمه «Siri» استفاده کرد. حذف یک کلمه Hey امکان تعاملات طبیعی‌تر سیری را فراهم می‌کند.

اپل یک برنامه سخت‌گیرانه برای عرضه‌های نرم افزاری خود دنبال می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که مجموعه ویژگی‌های iOS 18 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در سال ۲۰۲۴، به طور عمده در حوزه هوش مصنوعی و سیری باشد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید