خانهاخبار
آماری جدید از تاثیر قابل توجه پورت USB-C آیفون ۱۵ روی کاربران اندروید می‌گوید

آماری جدید از تاثیر قابل توجه پورت USB-C آیفون ۱۵ روی کاربران اندروید می‌گوید

تغییر به پورت USB-C هرچند فعلا برای اپل خوشایند نیست، اما شاید در آینده به فروش بیشتر آیفون‌هایش منجر شود.
۱۶ شهریور ۱۴۰۲

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط SellCell، تغییر پورت آیفون ۱۵ به USB-C در سال جاری ممکن است این انگیزه را در تعداد زیادی از کاربران اندروید ایجاد کند که به iOS مهاجرت کنند.

image

 

SellCell از بیش از ۱۰۰۰ کاربر آیفون و بیش از ۱۰۰۰ کاربر اندروید در آمریکا خواسته است تا داده‌های خود را جمع‌آوری کنند. از میان کاربران فعلی آیفون که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ۶۳ درصد گفته‌اند که انتقال اپل به درگاه شارژ USB-C بر تصمیم آنها برای ارتقا به آیفون ۱۵ تاثیر می‌گذارد.

از میان آنهایی که به دلیل پورت USB-C انگیزه خرید دارند، اکثر کاربران آیفون (۳۷ درصد) گفته‌اند که گوشی خود را ارتقا خواهند داد، زیرا می‌توانند از یک کابل شارژ برای آیفون، مک و آیپد استفاده کنند و به طور کلی ۶۶ درصد از کاربران آیفون گفته‌اند که به آیفون ۱۵ ارتقا خواهند داد.

image

پاسخ کاربران آیفون وقتی از آنها پرسیده شد آیا به آيفون ۱۵ ارتقا می‌دهند یا خیر

شاید شگفت‌انگیزترین نتیجه این نظرسنجی تعداد کاربران اندرویدی بود که که با شایعه‌های زیاد تغییر اپل به استاندارد شارژ USB-C برانگیخته شده‌اند. ۴۴ درصد از دارندگان گوشی‌های اندرویدی در این نظرسنجی گفته‌اند که پذیرش USB-C از سوی اپل باعث شده که برای خرید آیفون ۱۵ وسوسه شوند. در همین گروه ۳۵ درصد نیز گفته‌اند که انگیزه آنها از این واقعیت ناشی می‌شود که آیفون با شارژر دستگاه‌های غیر اپل سازگار خواهد شد.

از میان طرفداران اندروید موجود، حدود ۶۶ درصد به طور کلی گفته‌اند که آیفون ۱۵ را نمی‌خرند و ۳۴ درصد گفته‌اند که به طور بالقوه به آیفون ۱۵ ارتقا خواهند داد.

image

پاسخ صاحبان گوشی‌های اندرویدی وقتی از آنها پرسیده شد که آیا وسوسه می‌شوند آیفون ۱۵ را خریداری کنند

اپل بیش از ۱۰ سال است که پورت لایتنینگ را روی آیفون نگه داشته است. پورت شارژ اختصاصی این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۲ (شهریور ۱۳۹۱) با آیفون ۵ معرفی شد، اما در سال‌های اخیر مک‌ها و آیپدهای اپل همگی به استاندارد شارژ USB-C که متداول‌تر است، تغییر کرده‌اند. تصمیم اپل برای تغییر پورت آیفون به USB-C در سال جاری با فشار برای مطابقت با مقررات جدید اجرا شده در اروپا برای همه دستگاه‌های موبایل و لپ تاپ به منظور استفاده از استاندارد شارژ جهانی تسهیل شد.

انتظار می‌رود اپل از سری جدید آیفون ۱۵ خود در رویداد «Wonderlust» در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در کنار اپل واچ سری ۹ و نسل دوم اپل واچ اولترا و دیگر محصولات احتمالی رونمایی کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید