خانهاخبار
رقابت‌ها به حافظه رم کشیده شد؛ گوشی‌های با رم ۳۲ گیگابایتی در حال گذراندن مراحل آزمایش هستند!

رقابت‌ها به حافظه رم کشیده شد؛ گوشی‌های با رم ۳۲ گیگابایتی در حال گذراندن مراحل آزمایش هستند!

تنها اندکی پس از معرفی اولین گوشی‌ها با رم ۲۴ گیگابایتی، افشاگری خوش‌سابقه ادعا کرده کار توسعه گوشی‌های مجهز به رم ۳۲ گیگابایتی آغاز شده است.
۱۵ شهریور ۱۴۰۲

در چند وقت گذشته، شاهد معرفی و عرضه اولین گوشی‌ها با رم ۲۴ گیگابایتی مانند وان پلاس Ace 2 پرو و رد مجیک 8S پرو پلاس بودیم که از حافظه رم بسیار زیادی حتی در حد یک گوشی پرچمدار بهره می‌برند. با این وجود، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان به حافظه رم ۲۴ گیگابایتی کفایت نکرده و قصد دارند از رم‌های با ظرفیت بیشتری استفاده کنند.

افشاگر برجسته چینی، Digtial Chat Station، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده است که گوشی‌های با رم ۳۲ گیگابایتی در حال گذراندن آزمایش‌های مختلف هستند. در مقایسه با نمایندگان وان پلاس و رد مجیک (نوبیا)، حافظه رم ۳۲ گیگابایتی بهبود بسیار چشمگیری به شمار می‌رود.

image

گفته می‌شود که مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) که در توسعه هوش مصنوعی مولد کاربرد دارند می‌توانند از مزایای حافظه رم بالا استفاده کنند. به علاوه، ظرفیت بالای حافظه رم به کمک کاربرانی خواهد آمد که قصد دارند از یک گوشی خود به عنوان یک کامپیوتر دستکاپی (مانند قابلیت DeX) بهره ببرند. با این وجود، رم ۳۲ گیگابایتی یک گوشی فراتر از حد نیاز اکثر کاربران است و در تسک‌های حرفه‌ای نیز به این مقدار از رم نیازی احساس نمی‌شود.

در حال حاضر، مشخص نیست که کدام یک از تولید‌کنندگان کار توسعه گوشی با رم ۳۲ گیگابایتی را آغاز کرده است ولی انتظار می‌رود که یکی از برندهای محصولات گیمینگ در حال آزمایش رم ۳۲ گیگابایتی در گوشی باشد. البته نباید فراموش کنیم که گوشی‌های با رم ۳۲ گیگابایتی به زودی روانه بازار نخواهند شد چرا که گوشی‌های با رم ۲۴ گیگابایتی حتی هنوز از بازار چین نیز خارج نشده‌اند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید