خانهاخبار
روی خوش کاربران به هواوی؛ فروش میت ۶۰ پرو از ۱۲ میلیون واحد فراتر خواهد رفت!

روی خوش کاربران به هواوی؛ فروش میت ۶۰ پرو از ۱۲ میلیون واحد فراتر خواهد رفت!

هواوی پس از سه سال یک گوشی 5G روانه بازار کرد که با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده است.
۱۴ شهریور ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانیم، هواوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده که از سال ۲۰۲۰ اعمال شد دیگر نتوانست که گوشی 5G روانه بازار کند. در طی این سه سال، رقبای قدرتمند این برند گوشی‌های مختلفی با پشتیبانی از شبکه 5G را عرضه کرده‌اند که به نوعی باعث افت چشمگیر بازار هواوی شد. 

با این وجود، هواوی اخیرا با معرفی سری میت ۶۰ کاربران را غافلگیر کرد چرا که دو مدل این سری پرچمدار یعنی میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. حالا تحلیلگر شناخته‌شده بازار به نام مینگ چی کو ادعا کرده که میزان فروش سری پرچمدار هواوی فراتر از انتظارها بوده و کاربران استقبال خوبی از نماینده‌های بالارده غول فناوری چینی کرده‌اند.

image

طبق این گزارش، تقاضا برای گوشی میت ۶۰ پرو به قدری بالا بوده که برنامه فروش هواوی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به طور دقیق‌تر، تا به امروز حدود ۵٫۵ الی ۶ میلیون واحد از پرچمدار جدید هواوی به فروش رفته است. در این راستا، گزارشی اخیرا ادعا کرد که تنها در عرض ۵ روز حدود ۱ میلیون واحد از هواوی میت ۶۰ پرو خریداری شده است.

برای درک بهتر از فروش بسیار موفق سری هواوی میت ۶۰ بهتر است میزان عرضه آن را با نسل‌های قبلی مقایسه کنیم. هواوی میت ۵۰ پرو 4G که در دسامبر سال ۲۰۲۲ معرفی شد در عرض یک سال به فروش ۲٫۵ میلیون واحدی دست پیدا کرد. از سوی دیگر، میت ۴۰ پرو 5G که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد نیز در طی یک سال فروش ۶ میلیون واحدی را به خود اختصاص داد.

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، مینگ چی کو اذعان داشته که میزان فروش هواوی میت ۶۰ پرو نیز در طی یک سال از ۱۲ میلیون واحد فراتر خواهد رفت. با توجه به این موضوع، ظاهرا باید منتظر بازگشت قدرتمند هواوی به بازار چین باشیم. به علاوه، میزان فروش برند هواوی در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به طور کلی، هواوی در سال ۲۰۲۳ (تا به این تاریخ) حدود ۳۸ میلیون واحد گوشی روانه بازار کرده است. بخش عمده موفقیت غول فناوری چین به لطف فروش گسترده سری میت ۶۰ حاصل شده است.

image

اقای کو پیش‌بینی کرده که میزان فروش گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۴ به ۶۰ میلیون واحد خواهد رسید. در نتیجه، انتظار می‌رود هواوی به یک از برندهای برتر بازار با بیشترین رشد میزان فروش بدل شود. فروش موفق سری هواوی میت ۶۰ همچنین باعث شده که شرکت‌های دخیل در زنجیره تامین برند هواوی در مرکز توجه بازار سهام چین قرار بگیرند.

در نهایت باید اشاره کرد که سری هواوی میت ۶۰ تنها برای بازار چین عرضه شده است و احتمالا شاهد معرفی آن برای بازارهای جهانی نخواهیم بود. با این وجود، انتظار می‌رود هواوی گوشی‌های 5G بیشتری را در سال ۲۰۲۴ روانه بازارهای جهانی کند و حضور خود در بازارهای مختلف را فعال‌تر کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

جهانپور

۱۴۰۲/۶/۲۰
واقعآ منتظرچنین روزی بودیم ومن ازگوشی های هواویی واقعآ راضیم وازاول تابحال گوشی هووایی دستم گرفتم

پیشنهاد سردبیر