خانهاخبار
استودیوی سازنده سری Saints Row برای همیشه به کار خود پایان داد!

استودیوی سازنده سری Saints Row برای همیشه به کار خود پایان داد!

استودیوی وولیشن گیمز که تولید عناوین محبوبی چون سری Saints Row را بر عهده داشته؛ به تازگی خبر از تعطیلی خود داده است.
۱۱ شهریور ۱۴۰۲

استودیوی وولیشن گیمز که ساخت عناوین محبوبی چون سری بازی‌های اکشن-جهان باز Saints Row را بر عهده داشت؛ به تازگی اعلام کرده که شرکت هولدینگ امبریسر گروپ، رسما به کار این استودیو پایان داده است. آخرین بازی عرضه شده توسط وولیشن گیمز، Saints Row (2022) بود که نقش ریبوت این سری را ایفا می‌کرد و با واکنش‌های شدیدا منفی از سوی کاربران و منتقدین روبرو شد.

image

Saints Row (2022)

استودیوی وولیشن در صفحه لینکداین خود اعلام کرده که مالک آنها یعنی امبریسر گروپ، قصد اعمال تغییراتی درون سازمانی جهت پیشرفت بیشتر را دارد و یکی از این تغییرات، تعطیلی استودیوی وولیشن گیمز است. این استودیو در بیانیه خود می‌گوید که قصد پشتیبانی از کارمندانش طی این دوره را دارد تا امکان یافتن شغل جدیدی را داشته باشند. وولیشن گیمز در پایان از حمایت‌های مشتریان و طرفداران خود طی این سال‌ها تشکر کرده و با آنها خداحافظی می‌کند.

image

 

با وجودی که شناخته شده‌ترین فرنچایز این استودیو سری Saints Row است؛ وولیشن گیمز بیش از ۳۰ سال در صنعت گیمینگ سابقه داشت و عناوینی چون Descent، Freespace و Red Faction را نیز در کارنامه خود دارد. این استودیو در سال‌های گذشته به شرکت THQ تعلق داشت؛ اما پس از ورشکستگی این شرکت در سال ۲۰۱۲، وولیشن توسط شرکت رسانه‌ای Koch Media خریداری شد که این شرکت نیز از سال ۲۰۱۸، به مالکیت هولدینگ سوئدی امبریسر گروپ در‌ آمد.

image

دفتر استودیوی وولیشن گیمز

در ماه‌های گذشته، امبریسر گروپ یک قرارداد بزرگ ۲ میلیارد دلاری با شرکت سوی گیمز گروپ متعلق به عربستان سعودی را از دست داد و به همین دلیل، اعلام کرد که برخی از استودیو‌های خود را تعطیل کرده و تعدادی بازی را نیز کنسل می‌کند. این شرکت در سال‌های اخیر، هزینه‌های فراوانی در صنعت گیمینگ کرده و استودیو‌های کریستال داینمیکز و گیرباکس را به مالکیت خود در آورده است؛ بنابراین، لایسنس عناوینی چون سری تومب ریدر، دئوس اکس و بوردرلنز به این شرکت تعلق دارند. امبریسر همچنین می‌گوید که لایسنس دو سری Saints Row و Red Faction را نیز به تصاحب خود در آورده است.

وولیشن گیمز تنها استودیوی بازیسازی تعطیل شده در چند وقت اخیر نیست. در هفته گذشته، استودیوی آلمانی می‌می‌می گیمز نیز اعلام کرد که Shadow Gambit: The Cursed Crew آخرین بازی‌ آنها بوده و پس از انتشار این بازی استراتژی ایزومتریک، به کار خود پایان می‌دهند.

image

 

درباره تعطیلی استودیوی بازیسازی وولیشن گیمز پس از ۳۰ سال فعالیت چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران سری Saints Row هستید یا عقیده دارید که پس از عرضه فاجعه بار آخرین بازی در این سری، تعطیلی این استودیو قابل پیشبینی بود؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید