خانهاخبار
ایلان ماسک برای اپل ماهواره به فضا ارسال می‌کند!

ایلان ماسک برای اپل ماهواره به فضا ارسال می‌کند!

با یک واسطه، شرکت اسپیس ایکس قرار است ماهواره‌های جدیدی به فضا ارسال کند که تا شبکه مرتبط با تماس‌های اضطراری و ماهواره‌ای آیفون گسترده‌تر شود!
۱۱ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش نولا، شریک ماهواره‌ای اپل شرکت گلوبال استار، قرار است به SpaceX که متعلق به ایلان ماسک است سفارش دهد تا با پرداخت هزینه مربوطه، ماهواره‌های جدیدی را برای این شرکت پرتاب کند تا شبکه ارتباطی مرتبط با ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون‌ها را بروزرسانی کند.

بر اساس جزییات این قرارداد که امروز فاش شده، گلوبال استار ۶۴ میلیون دلار به اسپیس ایکس پرداخت خواهد کرد. این پرداخت‌ها از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ انجام خواهند شد، یعنی زمانی که اسپیس ایکس قصد دارد ماهواره‌ها را پرتاب کند.

اپل سال گذشته در کنار مدل‌های جدید آیفون ۱۴، ویژگی تماس اضطراری از طریق ماهواره را معرفی کرد. این فناوری به آیفون ۱۴، ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس این امکان را می‌دهد که در صورت عدم دسترسی به وای فای یا شبکه تلفن همراه، از طریق تماس ماهواره‌ای با نیروهای امداد و اورژانس تماس بگیرند.

image

 

شرکت گلوبال استار شریک اپل برای ارایه این ویژگی است و ماهواره‌هایی را که به این ویژگی اجازه عملکرد می‌دهند، مدیریت می‌کند. اپل در هنگام راه اندازی این قابلیت، اعلام کرد که SOS اضطراری از طریق ماهواره به مدت دو سال رایگان خواهد بود، اما تاکنون اطلاعاتی در خصوص هزینه‌های این ویژگی پس از اتمام دوره رایگان آن نداده است.

مبلغ ۶۴ میلیون دلاری که گلوبال استار به اسپیس ایکس می‌پردازند، احتمالا تنها بخشی از هزینه‌های راه اندازی این ماهواره‌ها است و بخش دیگری را باید اپل بپردازد، بنابراین منطقی است که اپل در نهایت حداقل هزینه‌ای را از کاربران بابت این سرویس دریافت کند.

گلوبال استار موافقت کرده که ۸۵ درصد از ظرفیت فعلی و آینده خود را به آیفون‌های اپل اختصاص دهد؛ این شرکت تمامی پرسنل، نرم افزارها، سیستم‌های ماهواره‌ای و غیره را نیز ارائه و نگهداری می‌کند و در عین حال حداقل استانداردهای کیفیت و پوشش را نیز حفظ می‌کند. قبل از عرضه مدل‌های آیفون ۱۴، گلوبال استار ۳۲۷ میلیون دلار تجهیزات ماهواره‌ای را از یک شرکت کانادایی خریداری کرد که ۲۵۲ میلیون دلار آن را از اپل وام گرفته بود.

ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای هم اکنون در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، انگلستان، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، استرالیا، نیوزیلند و پرتغال در دسترس است، اما اپل قول داده تا با گذشت زمان آن را به تمامی نقاط جهان گسترش دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید