خانهاخبار
پردازنده‌های گرافیکی AMD به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ راه پیدا خواهد کرد!

پردازنده‌های گرافیکی AMD به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ راه پیدا خواهد کرد!

شایعه‌ای جدید ادعا کرده که سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ از پردازنده‌های گرافیکی برند ای‌ ام دی در تراشه‌های میان‌رده سری اگزینوس استفاده کند.
۱۱ شهریور ۱۴۰۲

سال گذشته میلادی، سامسونگ برخی از مدل‌های سری پرچمدار گلکسی اس ۲۲ را با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ روانه بازار کرد. با این سخت‌افزار، غول فناوری کره برای اولین بار پردازنده گرافیکی AMD را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کرد. با این وجود، در سال ۲۰۲۳ خبری از تراشه اگزینوس و پردازنده AMD نبود چرا که تمامی مدل‌های سری گلکسی اس ۲۳ در نسخه تراشه اسنپدراگون عرضه شدند.

image

در چند وقت اخیر، شایعات مختلف اذعان کرده‌اند که برخی از مدل‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهند بود. گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز احتمالا تنها در نسخه اسنپدراگون معرفی خواهد شد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد تراشه‌های میان‌رده سال ۲۰۲۴ سامسونگ نیز با پردازنده گرافیکی برند ای ام دی همراه خواهند شد. در این رابطه، افشاگری شناخته‌شده به نام Revegnus اذعان کرده که تراشه‌های اگزینوس ۱۴۳۰ و اگزینوس ۱۴۸۰ از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA استفاده خواهند کرد.

image

البته این افشاگر به طور مشخص اعلام کرده که کاربران نباید انتظار زیادی از پردازنده گرافیکی این دو تراشه برای اجرای بازی‌های مختلف داشته باشند. در این راستا، گزارش شده که گرافیک جدید اگزینوس ۱۴۳۰ و اگزینوس ۱۴۸۰ بیشتر بر بهبود کیفیت عکاسی و عملکرد تصویربرداری متمرکز خواهد بود. انتظار می‌رود سامسونگ از قدرت بالای پردازنده گرافیکی AMD برای بهبود عملکرد ماشین یادگیری استفاده کند.

با توجه به گفته‌های Revegnus، تراشه‌های اگزینوس ۱۴۳۰ و ۱۴۸۰ احتمالا از پردازنده گرافیکی ضعیف‌تری در مقایسه با تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ و ۲۴۰۰ بهره خواهند برد. در این راستا، تراشه‌های میان‌رده سامسونگ از قابلیت‌های ویژه‌ای مانند ری‌تریسینگ (رهگیری پرتو) بی‌بهره خواهند بود.

image

در حال حاضر، تراشه‌های میان‌رده سری اگزینوس از پردازنده‌های گرافیکی Mali آرم استفاده می‌کنند که عملکرد فنی خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با به کارگیری پردازنده‌های گرافیکی AMD، عملکرد گرافیکی دستگاه بهبودی قابل توجهی پیدا خواهد کرد که باعث افزایش قدرت دستگاه نیز می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید