خانهاخبار
موتو جی ۸۴ تازه‌ترین میان‌رده موتورولا است

موتو جی ۸۴ تازه‌ترین میان‌رده موتورولا است

هرچند که موتورولا از یک چیپست قدیمی برای این گوشی استفاده کرده، اما ویژگی‌های دیگر گوشی جدیدش کاربران را ترغیب به خرید خواهد کرد.
۱۱ شهریور ۱۴۰۲

شرکت موتورولا هفته گذشته بود که گوشی موتو G84 را در Flipkart معرفی کرد، اما امروز به طور رسمی این میان رده را در هند عرضه کرد. این گوشی هوشمند دارای چیپست قدیمی اسنپدراگون ۶۹۵ با پشتیبانی از 5G است و البته با قیمتی که دارد همچنان یک پکیج عالی به نظر می‌رسد.

image

 

صفحه نمایش این گوشی اندازه ۶٫۵۵ اینچی دارد که یک پنل از نوع اولد ۱۰ بیتی با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز دارد. موتورولا وعده حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت را برای این نمایشگر داده است که باید دید در تست‌ها چه عدد واقعی را نشان خواهد داد. سوراخ پانچ مرکزی در صفحه نمایش موتو G84، میزبان دوربین سلفی دستگاه است که لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 دارد.

در حالی که برای موتو G82 سه دوربین در پشت تعبیه شده بود، گوشی جدید موتو G84 دوربین دو گانه دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.5 اینچی با اندازه پیکسل یک میکرومتر و لنز f/1.88 به همراه PDAF دو گانه و لزرشگیر اپتیکال است. در کنار آن نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با ۱۱۸ درجه FoV (میدان دید) اما بدون فوکوس خودکار است.

image

 

هر دو دوربین از ضبط ویدیوی 4K با سرعت  ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و دید در شب خودکار را برای عکس‌های بهتر در محیط تاریک به ارمغان می‌آورند که برای یک گوشی میان‌رده نکته مثبتی به حساب می‌آید.

موتو G84 دارای پشتیبانی از DolbyAtmos و Moto Spatial Sound است که صدای اسپیکرهای استریو را ارتقا می‌دهد. این گوشی با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و موتورولا قول داده که اندروید ۱۴ و از طرف دیگر بروزرسانی‌های امنیتی را تا ۳ سال دریافت کند.

image

 

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در میان‌رده جدید موتورولا از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و مهم‌تر از آن اینکه موتورولا آداپتور برق را در جعبه این گوشی ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های برجسته موتو G84 می‌‌توان به بلوتوث 5.1، وای فای 6، NFC، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و اسلات دو سیم کارت اشاره کرد.

موتورولا با همکاری خود با پنتون ادامه داده و این گوشی را با رنگ دوست داشتنی «Viva Magenta» که یک روکش چرم مصنوعی دارد، عرضه کرده است. همچنین یک گزینه رنگ آبی ماشمالو نیز برای آن وجود دارد که آن هم از چرم گیاهی (در واقع روکش PVC فانتزی) است و در نهایت، آخرین رنگ که به مشکی می‌زند، آبی نیمه شب نامیده شده تا به این ترتیب موتورولا بیشتر سلیقه‌ها را با این سه رنگ پوشش داده باشد.

image

 

موتو G84 تنها یک گزینه حافظه دارد که رم ۱۲ گیگ به همراه فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت است و قیمت آن ۲۴۵ دلار (۲۲۲ یورو) است و از ۸ سپتامیر (۱۷ شهریور) عرضه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید