خانهاخبار
جدیدترین پرچم‌دار سونی با سنسور دوربین بسیار بزرگتر رونمایی شد

جدیدترین پرچم‌دار سونی با سنسور دوربین بسیار بزرگتر رونمایی شد

سونی ماژول دوربین سه‌گانه نسل قبل را در اکسپریا ۵ مارک ۵ به دوگانه تبدیل کرده است!
۱۰ شهریور ۱۴۰۲

سونی امروز به طور رسمی از جدیدترین پرچم‌دار جمع و جور خود پرده‌برداری کرد. اکسپریا ۵ مارک ۵ سیستم دوربین جدید و اصلاح شده‌ای را ارایه می‌دهد که البته در یک تصمیم دور از انتظار دوربین تله فوتو را از آن حذف کرده، در حالی که اکسپریا ۵ مارک ۴ یک ماژول سه تایی دوربین داشت که شامل لنز تله فوتو نیز می‌شد، با این حال مزیت گوشی جدید سونی نسبت به نسل قبل این است که حالا دارای یک سنسور بسیار بزرگتر شده است.

image

صفحه نمایش پرچم‌دار کوچک سونی مانند قبل به اندازه ۶٫۱ اینچی اولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر 21:9 است که اسپیکرهای استریو جلویی آن را احاطه کرده است.

سونی جدیدترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در این گوشی قرار داده و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی نیز آن را همراهی می‌کنند که البته حافظه داخلی را می‌توان با کارت microSD ارتقا داد.

خبر خوش اینکه جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز برای یک سال دیگر جای خود را در این سری از گوشی‌های سونی حفظ کرده که این روزها واقعا اتفاقی نادر است.

در قسمت پشت اولین تفاوتی که سریعا جلب توجه می‌کند، دوربین دوگانه به جای دوربین سه گانه نسل قبل است، هرچند همانطور که گفتیم سونی در عوض سنسور قوی‌تری را در این گوشی به کار برده است. اکسپریا ۵ مارک ۵ از همان سنسور اصلی 1/1.35 اینچی ۵۲ مگاپیکسلی به مانند مدل قبلی خود بهره می‌برد که به طور پیش فرض عکس‌های ۲۴ میلی‌متری ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌کند. در این سنسور جدید به لطف افزایش اندازه، اگر گزینه زوم ۲ برابری (عملا ۴۸ میلی‌متر) را انتخاب کنید، باز هم جمع‌آوری نور بهتری را نسبت به دوربین تله فوتوی اکسپریا ۵ مارک ۴ خواهید داشت.

دوربین دوم نیز ۱۲ مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی اولترا واید با فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری است که ظاهرا همان دوربینی است که در اکسپریا ۱ مارک ۵ و اکسپریا ۵ مارک ۴ دیده بودیم و قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی دارد.

image

در قسمت جلو هم دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی را داریم که این مورد هم هیچ تغییری نسبت به نسل قبل نداشته است.

به لطف صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی بلند این گوشی، اکسپریا ۵ مارک ۵ اندازه جمع و جور خود را حفظ کرده است. این گوشی ۱۱ گرم وزن بیشتری نسبت به مدل سال قبل دارد، اما نسبت به نسل قبل خود کمی کوتاه‌تر شده است. اکسپریا ۵ مارک ۵ در بازاری که پرچم‌داران کوچک در حال حذف شدن هستند، انتخاب خوبی برای دوستداران گوشی‌های کامپکت به شمار می‌آید که می‌تواند در مقابل گلکسی اس ۲۳ سامسونگ و آیفون ۱۵ اپل قرار گیرد.

image

در قسمت باتری هم تغییری نداریم، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که در نسل قبل نیز موجود بود، اما انتظار می‌رود اکسپریا ۵ مارک ۵ به دلیل پردازنده ارتقا یافته اسنپدراگون ۸ نسل ۲، عمر باتری طولانی‌تری داشته باشد. سونی ادعا می‌کند که با شارژ ۳۰ واتی خود (که البته به طور جداگانه به فروش می‌رود) در ۳۰ دقیقه می‌توان ۵۰ درصد گوشی را شارژ کرد.

اکسپریا ۵ مارک ۵ از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) با قیمت ۹۹۹ یورو (۸۴۹ پوند) در دسترس خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید