خانهاخبار
ویوو X100 پرو از دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۱۰۰ میلی‌متری استفاده خواهد کرد

ویوو X100 پرو از دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۱۰۰ میلی‌متری استفاده خواهد کرد

برند ویوو در حال توسعه‌ دوربین‌های تله‌فوتو جدیدی است که در سری ویوو X100 به کار خواهد رفت.
۱۰ شهریور ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانیم، شرکت چینی ویوو در حال ساخت و توسعه چند دوربین تله‌فوتو قدرتمند است که جزئیات فنی آن‌ها در طی گزارش‌های مختلف فاش شده است. یکی از جدیدترین این گزارش‌ها توسط افشاگری برجسته به نام Digital Chat Station منتشر شده که حاوی اطلاعات جدیدی پیرامون سنسور پریسکوپی نسخه پرو سری ویوو X100 است.

طبق گفته‌ این افشگر چینی، گوشی ویوو X100 پرو از لنز پریسکوپی ۱۰۰ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم عرض f/2.5 بهره خواهد برد که برای تصویربرداری در شرایط نوری کم کاربرد دارد. این ماژول قدرتمند همچنین به سنسور OmniVision OV64B مجهز خواهد شد که در حالت استاندارد از اندازه پیکسلی ۰٫۷ میکرومتری برخوردار است. به لطف فناوری ترکیب پیکسلی چهار در یک، این سنسور می‌تواند به اندازه پیکسلی بزرگ‌تری نیز دست پیدا کند.

image

ویوو در حال همکاری با برند دوربین زایس است و از لنزهای Vario-Apo-Sonnar در ویوو X100 پرو استفاده خواهد کرد. سنسور دوربین اصلی پرچمدار ویوو نسخه‌ای اختصاصی از سنسور ۵۳ مگاپیکسلی 1/1.43 اینچی سونی خواهد بود.

مطابق شایعات قبلی، سری ویوو X100 شامل سه مدل ویوو X100، ویوو X100 پرو و ویوو X100 پرو پلاس خواهد بود. در این راستا، ظاهرا نسخه استاندارد و پرو سری در ماه نوامبر سال جاری معرفی خواهند شد. از سوی دیگر، مدل پرو پلاس نیز در اوایل سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. به علاوه، نسخه جهانی ویوو X100 به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز خواهد بود.

image

رندرهای منتسب به ویوو X100 پرو پلاس

ویوو X100 پرو پلاس از سیستم دوربین بهتری در مقایسه با نسخه پرو برخوردار خواهد شد. در این راستا، شایعه شده که این گوشی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی IMX989، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه پلاس و تراشه اختصاصی V3 برای پردازش تصاویر بهره خواهد برد. از دیگر مشخصات فنی ویوو X100 می‌توان حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را نام برد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید