خانهاخبار
جدیدترین گزارش مالی شیائومی خبر از کاهش فروش گوشی‌های این شرکت را می‌دهد

جدیدترین گزارش مالی شیائومی خبر از کاهش فروش گوشی‌های این شرکت را می‌دهد

شرکت شیائومی اخیرا گزارش مالی جدیدی را منتشر کرده که نشانگر کاهش فروش محصولات این شرکت است.
۸ شهریور ۱۴۰۲

شرکت شیائومی به تازگی گزارش مالی مربوط به سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده که خبر از کاهش فروش گوشی‌های هوشمند این غول چینی را می‌دهد. درآمد کلی این شرکت، با کاهش ۴ درصدی مواجه شده که عامل اصلی آن، کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند شیائومی بوده است. در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳، میزان گوشی‌های فروخته شده توسط شیائومی با کاهش ۱۵.۸ درصدی نسبت همین دوره در سال گذشته مواجه شده است.

image

 

شیائومی در این سه ماهه موفق به فروش ۳۲.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است که در مقایسه با ۳۹.۱ میلیون گوشی هوشمند فروخته شده در سه ماهه دوم سال گذشته، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. درآمد این شرکت در این دوره نیز معادل با ۳۶.۵ میلیارد یوآن یا کمی بیشتر از ۵ میلیارد دلار است. این شرکت دلیل کاهش فروش خود محصولات خود در این دوره را رکود بازار گوشی‌های هوشمند می‌داند.

image

 

محاسبات بازار نشان می‌دهند که میانگین قیمت گوشی‌های شیائومی از ۱٫۰۸۱ یوآن (حدود ۱۴۸ دلار) به ۱٫۱۱۲ یوآن (حدود ۱۵۴ دلار) رسیده که دلیل اصلی آن، تورم در کشور چین است. البته، اوضاع شیائومی اینقدر‌ها هم بد نیست؛ این شرکت همچنان جایگاه خود به عنوان سومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را حفظ کرده و در بازار‌های خاورمیانه و اروپا نیز در مقام دوم قرار دارد. بین ماه‌های آوریل و ژوئن، این شرکت از نظر فروش در سه مقام اول بیش از ۵۱ بازار متفاوت قرار گرفته است. تعداد کاربران فعال گوشی‌های شیائومی در هر ماه نیز به ۶۰۶ میلیون نفر رسیده است که نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۰.۸ درصدی یافته و یک رکورد جدید برای این شرکت به حساب می‌آید.

image

 

درباره کاهش فروش محصولات شیائومی در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ چه فکر می‌کنید؟ آیا شیائومی در سه ماهه بعدی موفقیت‌های سابق خود را تکرار خواهد کرد یا خیر؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید