خانهاخبار
هواوی میت ۶۰ پرو معرفی شد: اولین گوشی دنیا با قابلیت تماس ماهواره‌ای!

هواوی میت ۶۰ پرو معرفی شد: اولین گوشی دنیا با قابلیت تماس ماهواره‌ای!

هواوی امروز و در سکوت کامل خبری از پرچمدار موردانتظار خود رونمایی کرد.
۷ شهریور ۱۴۰۲

سرانجام پس از شایعات و گزارش‌های فراوان، هواوی امروز و در سکوت خبری از نسل جدید سری پرچمدار میت یعنی میت ۶۰ پرو رونمایی کرد. این اقدام هواوی مقداری عجیب است چرا که کاربران منتظر برگزاری یک رویداد برای معرفی پرچمدار جدید این برند چینی بوده‌اند.

همانطور که قبلا در تصاویر فاش شده دیده بودیم، هواوی میت ۶۰ پرو از طراحی دو رنگ بهره می‌برد که ظاهری جذاب به پرچمدار هواوی بخشیده است. این گوشی در چهار رنگ سبز، نقره‌ای، بنفش و مشکی روانه بازار خواهد شد. هواوی ادعا کرده که رنگ‌بندی میت ۶۰ پرو از کوهستان‌ها و رودخانه‌ها الهام گرفته شده است.

image

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های هواوی میت ۶۰ پرو مربوط به اتصال ماهواره‌ای آن می‌شود چرا که این گوشی به اولین محصول بازار بدل شده که از ویژگی تماس ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. در صورت نبود سیگنال و یا پوشش تلفن همراه، کاربران می‌توانند به کمک ماهواره به برقراری تماس صوتی بپردازند و یا به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند. این ویژگی قابل توجه در مواقع اضطراری بسیار کاربردی است و افراد را از خطر نجات می‌دهد.

برای محافظت بیشتر از نمایشگر، هواوی میت ۶۰ پرو به نسل دوم محافظ صفحه Kulun مجهز شده است. نسل اول این محافظ صفحه نمایش همراه با سری هواوی میت ۵۰ معرفی شد. این پرچمدار همچنین از نمایشگر ۶٫۸۲ اینچی اولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که قادر است ۱٫۰۷ میلیارد رنگ را نمایش دهد و از فضای رنگی P3 پشتیبانی می‌‌کند. با فناوری LTPO، نمایشگر این گوشی از نرخ نوسازی ۱ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

image

پنل پشتی هواوی میت ۶۰ پرو میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با روم اپتیکال ۳٫۵ برابری و زوم دیجیتالی ۱۰۰ برابری است. مطابق انتظار، دوربین پشتی این پرچمدار با قابلیت گشودگی دیافراگم متغیر همراه شده است. به لطف فناوری تصویربرداری XMAGE، هواوی میت ۶۰ پرو از قابلیت‌های متنوعی مانند تصویربرداری پیشرفته در شب، حرکت آهسته، سوپر ماکرو، گشودگی دیافراگم متغیر هوشمند و تصویربرداری با هوش مصنوعی برخوردار شده است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز برعهده دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود.

هواوی میت ۶۰ پرو انرژی موردنیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که از شارژ باسیم ۸۸ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. با گواهی IP68، پرچمدار هواوی می‌تواند تا عمق ۱٫۵ متری و تا مدت ۳۰ دقیقه در آب دوام بیاورد. میت ۶۰ پرو در یک نسخه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و سه کانفیگ حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی روانه بازار خواهد شد.

هواوی برای پرچمدار خود وای‌فای ۶، بلوتوث نسخه ۵٫۲، درگاه USB 3.1 نسل یک، NFC و GPS تدارک دیده است. ابعاد و وزن هواوی میت ۶۰ پرو به ترتیب برابر با ۱۶۳ در ۷۹ در ۸٫۱ میلی‌متر و ۲۲۵ گرم گزارش شده است. جدا از ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمند، هواوی میت ۶۰ پرو به سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 4.0 مجهز شده که از قابلیت‌های مختلفی مانند تشخیص چهره سه‌بعدی و پردازش تصاویر بهره می‌برد. مدل هوش مصنوعی Pangu 3.1 نیز باعث هوشمند‌تر شدن میت ۶۰ پرو می‌شود و تجربه کاربری دستگاه را بهبود می‌دهد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که هواوی میت ۶۰ پرو در سه کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ / حافظه ۱ ترابایتی عرضه خواهد شد. در حال حاضر تنها برچسب قیمتی مدل ۵۱۲ گیگابایتی اعلام شده است. این گوشی با قیمت ۶۹۹۹ یوآن (۹۶۶ دلار) به فروش می‌رسد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید