خانهاخبار
مارک گورمن از زمان معرفی مک‌های M3 خبر داد

مارک گورمن از زمان معرفی مک‌های M3 خبر داد

خبرنگار بلومبرگ به تازگی از رویدادهای شهریور و مهر ماه اپل سخن گفته است.
۶ شهریور ۱۴۰۲

مانند هر سال تمرکز همگان بر روی رویداد اپل در سپتامبر (شهریور ماه) است که آیفون‌های جدید رونمایی می‌شوند، اما شاید رویداد دیگری در ماه اکتبر (مهر ماه) در راه باشد که مختص معرفی مک‌های M3 جدید باشد.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معروف محصولات اپل، در جدیدترین خبرنامه Power On خود هم در مورد رویداد شهریور و هم در مورد رویداد مهر ماه صحبت کرده است که البته شاید اپل به جای برگزاری رویداد، به معرفی مک‌های جدید طی یک بیانیه مطبوعاتی اکتفا کند.

image

 

گورمن گفته که به او گزارش شده ساختار رویداد شهریور امسال با مراسم آیفون معرفی آیفون ۱۴ یکی است؛ بدین معنی که یک ویدیوی از پیش ضبط شده به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود، ضمن اینکه مراسم در دفتر مرکزی شرکت نیز به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین برای مهر ماه نیز محصولاتی در نظر گرفته شده که مک‌های M3 هستند، اما مشخص نیست که طی رویداد جداگانه رونمایی می‌شوند یا اپل صرفا از طریق وب سایت رسمی‌اش آنها را معرفی می‌کند.

رونمایی از مک‌های جدید بدون برگزاری مراسم چیز جدیدی نیست، زیرا به عنوان مثال مک بوک پرو M2 و مک مینی M2 نیز رویدادی نداشتند. از طرف دیگر بیشتر مدل‌های مک بوک پرو و آیمک مبتنی بر اینتل نیز پس از ارتقا به یک بدنه جدید، فقط از طریق بیانیه مطبوعاتی معرفی شدند.

طی ده سال گذشته اپل رویدادهای مهر ماه را در سال ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برگزار کرده است. بنابراین در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ شاهد هیچ رویدادی در مهر ماه از طرف اپل نبودیم.

انتظار می‌رود که انتقال از تراشه‌های نسل M2 به M3 در پاییز آغاز شود و طبق معمول مدل‌های رده بالای این سری که شامل M3 Max، M3 Pro و M3 Ultra می‌شوند، در ماه‌های بعد از آن رونمایی شوند.

اپل تمایل دارد مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک مینی را به اولین مدل‌هایی تبدیل کند که تراشه M3 را دریافت می‌کنند. مک مینی M2 در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) عرضه شد، بنابراین اگر اپل بخواهد این چرخه را حفظ کند، شاید در این مورد کمی صبر کند.

آیمک ۲۴ اینچی نیز در انتظار ارتقا است و اپل از تراشه M2 برای آن هرگز استفاده نکرد و با توجه به بیش از ۲ سال عرضه آیمک ۲۴ اینچی، معرفی نسل جدید آن بسیار محتمل است. اما داستان در مورد مک بوک ایر ۱۵ اینچی فرق دارد، زیرا چیزی از عرضه آن نگذشته است، بنابراین بعید است که اپل آن را اینقدر زود بازنشسته کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید