خانهاخبار
فریم تیتانیومی باعث کاهش وزن و مقاومت بیشتر آیفون ۱۵ پرو خواهد شد

فریم تیتانیومی باعث کاهش وزن و مقاومت بیشتر آیفون ۱۵ پرو خواهد شد

یک ایرادی که به آیفون‌های پرو وارد است، وزن زیاد آن‌ها است که گویا در نسل بعدی با جایگزین شدن استیل توسط تیتانیوم، این موضوع تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
۶ شهریور ۱۴۰۲

پیش‌تر گزارش شده بود که اپل در نسخه پرو از آیفون‌های ۲۰۲۳ قصد دارد تا بدنه فولاد ضد زنگ را کنار گذاشته و به سراغ فریم تیتانیومی برود. در حالی که استفاده از تیتانیوم مزیت‌های خاص خود را دارد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این متریال باعث می‌شود که وزن آیفون‌ها نیز کاهش پیدا کند. اگر در جریان جزئیات اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که آیفون‌های اخیر جزء سنگین‌ترین گوشی‌های هوشمند بوده‌اند و حالا این تغییر می‌تواند یک برگ برنده برای آيفون ۱۵ پرو و نسخه پرو مکس آن باشد.

ما پیش‌تر گزارش داده بودیم که مدل‌های آيفون ۱۵ پرو از گرید ۵ تیتانویم در فریم کناری خود استفاده خواهند کرد. به این ترتیب شاهد کاهش وزن و افزایش مقاومت آن‌ها در مقابل ضربه و خط و خش خواهیم بود. وب سایت 9to5Mac به تازگی به اطلاعاتی دست پیدا کرده که وزن مدل‌های پرو از آيفون‌های جدید را با نسخه پیشین آن‌ها مقایسه کرده است که این موارد را در لیست زیر بررسی خواهیم کرد:

  • آیفون ۱۴ پرو: ۲۰۶ گرم
  • آیفون ۱۴ پرو مکس: ۲۴۰ گرم
  • آیفون ۱۵ پرو: ۱۹۱ گرم
  • آیفون ۱۵ پرو مکس: ۲۲۱ گرم

image

 

در حالی که تیتانیوم از فولاد ضدزنگ سبک‌تر است، اما همان‌طور که می‌بینید تفاوت وزنی آنچنان که باید و شاید زیاد و محسوس نخواهد بود. از آن جا که اپل مشخصات سخت‌افزاری و ماژول‌های دوربین را نیز بروزرسانی خواهد کرد، ممکن است حتی وزن محصول پایانی از موارد اعلام شده بیشتر هم بشود. پیش‌تر شایعه شده بود که مدل‌های آيفون ۱۵ پرو از باتری بزرگ‌تری بهره خواهند بد که همین موضوع هم می‌تواند وزن دیوایس را افزایش دهد. لذا این موضوع را در ذهن داشته باشید که استیل ضد زنگ،‌ تنها فاکتور افزایش وزن نخواهد بود.

این موضوع را در ذهن داشته باشید که این اطلاعات، تنها در حد شایعه و حرف و حدیث بوده و تا زمان معرفی محصول نهایی و شنیدن سخنان مدیران و مسئولان اپل، نمی‌توان با اطمینان در مورد آن سخن گفت. بر اساس اعلام آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ، اپل قصد دارد تا آيفون‌های جدید را در تاریخ 12 سپتامبر مصادف با ۲۱ شهریور ماه به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (2 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۶/۱۶
شما بله؛
شما پول‌خُرد رو ترجیح می‌دید به اسکناس تانخورده?

پلی استیشن ۵

۱۴۰۲/۶/۷
من سنگینی گوشی های اپل را دوست داشتم حس جنس اعلا و کیفیت بالا را میده

پیشنهاد سردبیر