خانهاخبار
نتایج بنچمارک نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شد

نتایج بنچمارک نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شد

به تازگی نتایج بنچمارک یک گوشی نوبیا با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ لو رفته که امتیاز خیلی خوبی را نشان می‌دهد اما گفته شده این بنچمارک مربوط به نسخه معمولی این گوشی است.
۶ شهریور ۱۴۰۲

تنها ۲ ماه تا رویداد Snapdragon Summit، جایی که تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی خواهد شد، زمان باقی است. این چیپست نسبت به نسل پیشین خود، سریع‌تر رونمایی خواهد شد. اما پیش از معرفی، امروز شاهد درز تصویر بنچمارک این تراشه هستیم و به این ترتیب می‌توانیم انتظارات خود از Snapdragon 8 Gen 3 را مورد بررسی قرار دهیم.

این تصویر توسط اکانت Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی Weibo به نمایش گذاشته شده است. این بنچمارک توسط گوشی RedMagic 9 که با شماره ساخت Nubix NX769J همراه است، گرفته شده است که نتایج گیک بنچ ۵ را به نمایش می‌گذارد. همان طور که می‌بینیم، نتیجه عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱۵۹۶ و ۵۹۷۷ است.

image

 

در این لیست، در بخش مادربورد واژه pineapple را می‌بینیم که به احتمال زیاد، شناسه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. همچنین همان‌طور که می‌بینید، این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۴ همراه است.

در ادامه، می‌بینیم که تراشه ۸ هسته‌ای این محصول از هسته‌های زیر برخوردار است:

  • ۱ هسته با توان ۳.۱۹ گیگاهرتز
  • ۵ هسته با توان ۲.۹۶ گیگاهرتز
  • ۲ هسته با توان ۲.۲۷ گیگاهرتز

اکانت دیجیتال چت استیشن مدعی شده است که این هسته‌ها به ترتیب Cortex X4، Cortex-A720 و Cortex-A520 هستند. پردازنده گرافیکی Adreno 750 نیز مکمل این تراشه خواهد بود.

Digital Chat Station در خلال ارسال این تصویر، اعلام کرده است که تراشه‌ای که شاهد نتیجه بنچمارک آن هستیم، مدل معمولی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بوده و احتمالا می‌توانیم منتظر نسخه دیگری از آن هم باشیم؛ کما اینکه نسل پیشین این چیپست با نام Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy نیز طراحی و توسعه یافت که به صورت اختصاصی به پرچمداران سامسونگ (سری گلکسی اس ۲۳) اختصاص پیدا کرد.

image

 

اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، شایعات پیشین در مورد تعداد هسته‌های ۲+۳+۲+۱ می‌تواند نشان از تراشه دیگری داشته باشد که می‌تواند اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده معرفی و روانه بازار شود.

همان طور که اشاره شد، این اطلاعات از ممکن است از یک محصولی که برای تست طراحی و توسعه یافته، استخراج شده باشد؛ لذا می‌توانید این نتایج را با کمی اغماض در نظر گرفته و بدانید که چیپست یاد شده اواخر سال جاری به صورت رسمی معرفی و روانه بازار می‌شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید