خانهاخبار
۵ دلیل برای خریدن آیفون ۱۵ و ۵ دلیل برای نخریدن آن!

۵ دلیل برای خریدن آیفون ۱۵ و ۵ دلیل برای نخریدن آن!

اگر از افرادی هستید که قصد تعویض آیفون خود را دارید و برای آیفون ۱۵ صبر کرده‌اید، با خواندن این مطلب در این مورد بسیار بهتر تصمیم‌گیری خواهید کرد.
۶ شهریور ۱۴۰۲

با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی از سری آیفون ۱۵، خبرها و تحلیل‌ها در مورد این سری از آیفون‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. طبق هر سال شایعات زیادی وجود دارد و البته تجربه نشان داده که در روز معرفی آیفون‌های جدید، معمولا درصد بالایی از شایعات که متعلق به منابع معتبر بوده‌اند، به حقیقت پیوسته‌اند.

امروز قصد داریم تا بر اساس گزارش‌ها و شایعات موجود در خصوص آیفون ۱۵، ببینیم چه نکات مثبتی وجود دارد که می‌تواند افراد را برای خرید متقاعد کند و برعکس چه دلایلی وجود دارد که موجب می‌شود افراد از آیفون ۱۵ گذر کنند.

image

 

دلایل اصلی برای در نظر گرفتن آیفون ۱۵

پورت USB-C

سرانجام روزی که بسیار از کاربران منتظر آن بودند فرا رسید. اپل قرار است پورت قدیمی لایتنینگ را با USB-C تعویض کند. هرچند که این موضوع ناخواسته انجام شده و قانونگذاران اتحادیه اروپا موجب شدند تا اپل مجبور به تعویض پورت اختصاصی خود شود، اما برای کاربران آیفون خبر خوبی محسوب می‌شود.

حالا با سری آیفون ۱۵ دیگر نیاز نیست که انواع و اقسام شارژر را با خود حمل کنید و با یک شارژر می‌توانید همه لوازم الکترونیکی خود را شارژ کنید.

انتقال از لایتنینگ به USB-C مزایای زیادی دارد. اول از همه کابل‌های USB-C به طور بالقوه می‌توانند جریان‌های الکتریکی بسیار بیشتری را انتقال دهند که از 3 آمپر شروع می‌شود و می‌تواند تا 5 آمپر برسد. برای مقایسه باید بدانید که استاندارد لایتنینگ می‌تواند حداکثر  توان 2.4 آمپر را منتقل کند که در مقایسه با USB-C بسیار محدودتر و کمتر است.

از طرف دیگر سرعت انتقال داده نیز با USB-C بسیار بیشتر است و سرعت بالقوه آن بین ۵ تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه است، در حالی که کابل لایتنینگ در نهایت می‌تواند ۴۸۰ مگابیت بر ثاینه برا برای شما فراهم کند.

سریع‌ترین چیپست موبایل تا به امروز

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با چیپست A17 Bionic عرضه می‌شوند که اولین چیپست تلفن همراه ۳ نانومتری خواهد بود. تا این لحظه همه تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، صرف نظر از اینکه چقدر پیشرفته هستند، باز هم با فناوری پایین‌تری نسبت به فناوری تولید ۳ نانومتری تولید شده‌اند.

مزایای تراشه ۳ نانومتری A17 اپل، ساخت بسیار متراکم‌تر و امکان نصب چند میلیارد ترانزیستور اضافی در داخل تراشه است که می‌تواند باعث بهیود بسیار زیاد عملکرد و کارایی بالاتر در عین مصرف کمتر شود.

این چیپست می‌تواند میلیاردها محاسبه بیشتر را در مقایسه با A16 Bionic در مدت زمان مشابه انجام دهد و در عین حال انرژی مصرفی مشابه یا کمتری داشته باشد. این امر استقامت دستگاه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و به آن اجازه می‌دهد تا در مقایسه با آیفون‌های قبلی به عمر باتری بهتری دست یابند.

بنابراین پتانسیل عملکرد بسیار بهتر در کنار عمر باتری بالاتر از مزایای این تراشه است.

دوربین پریسکوپ سرانجام در آیفون

بدیهی است که نکته مهم در مورد سری آیفون ۱۵ و به طور خاص آیفون ۱۵ پرو مکس، اضافه شدن دوربین پریسکوپ است که برای اولین بار رخ می‌دهد. شایعات در این خصوص به طور مداوم شنیده می‌شوند که حاکی از به کارگیری دوربین پریسکوپ در آیفون ۱۵ پرو مکس است که در مقایسه با دوربین معمولی زاویه باز، زوم اپتیکال بین ۰٫۵ تا ۶ برابری را ارائه می‌دهد. دوربین پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس دارای لنز پریسکوپی برای زوم بیشتر خواهد بود که رقبای آن‌ها مدت‌ها است از چنین لنزهایی بهره می‌برند.

در مقایسه با دوربین تله فوتو ×۳ قبلی که در سری پرو وجود داشت، کیفیت تصویر هنگام زوم کردن روی سوژه به شدت بهبود خواهد یافت. به طور بالقوه آیفون ۱۵ پرو مکس به شما این امکان را می‌دهد که تا ۵۰ برابر زوم ترکیبی (اپتیکال به علاوه دیجیتال) یا حتی بیشتر داشته باشید.

به طور طبیعی این گوشی همچنان پشت سر پرچم‌دارانی مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا و شیائومی ۱۳ اولترا قرار می‌گیرد که زوم هیبریدی تا ۱۰۰ برابر و حتی بیشتر را ارائه می‌دهند. با این حال ملاک و معیار اصلی بزرگنمایی واقعی لنز پریسکوپ است و اعداد و ارقام دیگر چیزی جز تلاش برای ترغیب خریداران نیستند.

طراحی به روز شده در تمامی مدل‌ها

آیا از ناچ چندین ساله اپل بر روی نمایشگر خسته شده‌اید؟ خوب حق دارید زیرا اپل از سال ۲۰۱۷ تاکنون از آن استفاده کرده است در حالی که رقبا سال‌هاست آن را کنار گذاشته‌اند. به هر صورت داینامیک آیلند چشم‌نوازتر است، هرچند که همان ناچ است اما در مقیاس کوچکتر. اما اگر به دنبال کنار گذاشتن آیفون به همراه ناچ هستید، آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به طور حتم نظر شما را جلب خواهند کرد.

از طرف دیگر اپل در سری آیفون ۱۵ پرو تغییرات بیشتری برای شما دارد. فولاد ضد زنگ قرار است بازنشسته شود و جای خود را به تیتانیوم بدهد که در عین دوام بالاتر، وزن کمتری هم دارد. همچنین شایعات می‌گویند که قرار است با خمیده‌تر شدن پشت آیفون ۱۵ پرو، این گوشی‌ها ارگونومی بهتری داشته باشند.

باتری‌های بزرگتر برای همه مدل‌های آیفون ۱۵

طبق گزارش‌ها هر چهار مدل آیفون ۱۵ باتری‌ها بزرگتری خواهند داشت که یک پیشرفت بزرگ برای این سری محسوب می‌شود. حالا تصور کنید این باتری با تراشه A17 Bionic کم مصرف‌تر برای سری پرو چه ترکیب فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند.

image

 

دلایل اصلی برای نخریدن آیفون ۱۵

گران‌تر شدن سری آیفون ۱۵

اکثر تحلیلگران خبر از بالاتر رفتن قیمت آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس داده‌اند. البته این گزارش‌های مربوط به آمریکا است که سالهاست قیمت آیفون در آنجا ثابت بوده، وگرنه در مناطق دیگر دنیا حتی سال گذشته هم سری آیفون ۱۴ گران‌تر نسل قبل خود عرضه شد. اما به نظر می‌رسد که سرانجام حتی در آمریکا هم دوران آیفون پرو ۹۹۹ دلاری و پرو مکس ۱۰۹۹ دلاری به پایان رسیده است.

البته به نظر نمی‌رسد آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، حداقل در آمریکا با افزایش قیمت مواجه شوند اما همچنان هیچ چیز بعید نیست و باید تا برگزاری مراسم صبر کنیم و ببینیم قیمت این سری به چه شکلی خواهد بود.

اگر به تازگی آیفون خود را ارتقا داده‌اید

به طور قطع همه آیفون‌های سری ۱۵ در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود ارتقای مناسبی دارند، اما اگر اخیرا به آیفون ۱۴، ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو یا ۱۴ پرو مکس ارتقا داده‌اید، پس به احتمال قوی نباید آنچنان مشتاق مهاجرت به آیفون ۱۵ باشید.

در واقع همین امر در مورد افرادی که از آیفون ۱۴، ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو  و یا ۱۳ پرو مکس استفاده می‌کنند هم صدق می‌کنند. حتی اگر از آیفون‌های قدیمی‌تر مانند سری آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۱ استفاده می‌کنید، ممکن است تمایلی به ارتقا نداشته باشید. اما اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، اگر مدل‌های پایین‌تر از آیفون ۱۱ دارید، ارتقا به آیفون ۱۵ کاملا منطقی است.

هنوز در حسرت یک آیفون جمع و جور جدید هستید

اگر می‌خواهید یک دستگاه جمع و جور اما قوی به مانند آیفون ۱۲ مینی یا ۱۳ مینی داشته باشید، سری آیفون ۱۵ دلیلی برای ارتقا به شما نمی‌دهد.

بسیاری از کاربران افسوس آن را می‌خورند که آیفون ۱۳ مینی به عنوان آخرین آیفون کوچک عرضه می‌شود. اپل به طور ناگهانی آیفون‌های کامپکت خود را با عرضه سری آیفون ۱۴ متوقف کرد و آیفون ۱۴ پلاس ۶٫۷ اینچی را به عنوان جایگزین آن برگزید.

افرادی که مشتاق یک آیفون جمع و جور هستند، ممکن است مجبور باشند تا عرضه نسل چهارم آیفون SE صبر کنند که البته آنطور که مینگ چی کو تحلیلگر معتبر اپل گفته، طراحی آن مشابه آیفون ۱۴ استاندارد خواهد بود.

تحت تاثیر برند دیگری قرار گرفتن

آمار سوییچ کاربران اندروید به آیفون سال به سال افزایش می‌یابد، اما این بدین معنی نیست که برعکسش صادق نباشد. حتی اگر مدت زیادی هم کاربر آیفون بوده باشید، این احتمال وجود دارد که تحت تاثیر رقبا قرار گیرید که البته این موضوع به معیارهای شما برای خرید گوشی ارتباط مستقیم دارد. شاید گوشی‌های جدید اندرویدی محصولی را عرضه کرده باشند که نسبت به آیفون ۱۵، با معیارهای شما سازگارتر است.

با دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا همه کاره، دستگاه‌های تاشو مانند پیکسل فولد و گلکسی زد فولد ۵ و همچنین گوشی های عجیب و غریب قدرتمندی مانند شیائومی ۱۳ اولترا و وان پلاس ۱۱، اصلا مهاجرت از آیفون به اندروید ناممکن به نظر نمی‌رسد.

شما بخشی از اکوسیستم اپل نیستید

اگر شما جزیی از اکوسیستم اپل نیستید و مایل هم نیستید که تغییری در این رویه ایجاد کنید، همچنان به استفاده از سیستم عامل‌های دیگر ادامه خواهید داد. البته این احتمال وجود دارد که گوشی‌های آینده اپل دلایل کافی را به شما بدهند که وارد این اکوسیستم شوید، اما حداقل در مورد سری آیفون ۱۵، شما رغبتی ندارید که آن را خریداری کنید و باید منتظر آینده و آیفون‌های بعدی اپل باشید.



جدیدترین‌ اخبار

google-pixel-8-pro-gsm-ir
تمامی جزئیات مربوط به سری پیکسل ۹ فاش شد!

افشاگری شناخته‌شده تصاویری تبلیغاتی از پرچمدارهای گوگل را به اشتراک گذاشته که مشخصات فنی آن‌ها را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید
نتایج تست باتری گلکسی زد فولد 6 خبرهای خوبی برای طرفداران سامسونگ ندارد

جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 (Galaxy Z Fold 6) در تست‌های عمر باتری نتایجی را کسب کرده که احتمالا طرفداران سامسونگ را ناامید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
قابلیت جدید YouTube Music: زمزمه کن و آهنگ مورد علاقه‌ات رو پیدا کن!

به کمک ویژگی جدید یوتیوب موزیک، می‌توانید با زمزمه کردن، آهنگی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

سجاد

۱۴۰۲/۶/۲۶
این همه ساله داری میای نظر منفی میدی میری .. کاش یه ماه آیفون دستت میگرفتی قدرت آنتن دهی و بااتری وامثالهم رو واقعا درک کنی با بقیه گوشی ها.. همین که از المان بصری حرف زدی معلومه نزدیک آیفونم نشدی

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۶/۸
واقع قضیه این است که آیفون گوشی استانداردی نیست(در هیچ بخشی).
ناچ: که تا ابد پُشت‌قباله‌شه
؛،
باتری: که هنوز فرسنگ‌ها با رقبا فاصله داره
؛،
در المان‌های بصری: که حتی به پای ناتینگ نمی‌رسه
؛،
آنتن‌دهی: که به پای شیائومی هم نمی‌رسه(خودِ آقای شکوری بارها اقرار کردند)
؛،
?کابل کوتاه: کوپرتیونی‌ها حتی در کابل‌برق هم خساست به خرج دادند?

سیدنادر

۱۴۰۲/۶/۶
سلام اگر هم خواسته باشیم ارتقا بدیم هنوز تو مملکت ما 14 ریجستر نشده و ورود آیفون به کشور ممنوع شده واقعا متاسفم

پیشنهاد سردبیر