خانهاخبار
برخی از مشخصات سخت افزاری پلی استیشن ۵ پرو فاش شدند!

برخی از مشخصات سخت افزاری پلی استیشن ۵ پرو فاش شدند!

به تازگی شاهد افشای برخی از مشخصات سخت افزاری کنسول پلی استیشن ۵ پرو بودیم.
۵ شهریور ۱۴۰۲

از زمان معرفی کنسول پلی استیشن ۵ در اواخر سال ۲۰۲۰، عده زیادی از کاربران در انتظار نسخه آپگرید شده این کنسول یا همان پلی استیشن ۵ پرو بودند. با استناد به شایعات، این آپگرید میان نسلی احتمالا طی سال ۲۰۲۴ روانه بازار شده و اکنون نیز شاهد افشای برخی از مشخصات سخت افزاری این کنسول هستیم.

image

 

کانال یوتوب «RedGamingTech» به تازگی ویدیوی جدیدی را منتشر کرده که در آن به احتمال استفاده از پردازنده مبتنی بر سری رایزن ذن ۲ AMD در پلی استیشن ۵ پرو اشاره می‌کند. این پردازنده، در نسل فعلی نیز به کار رفته و عجیب به نظر می‌رسد که چرا سونی به سراغ نسخه‌های پیشرفته‌تری مانند AMD رایزن ذن ۴ نرفته است. به ادعای این یوتوبر، کلاک اسپید پردازنده در این نسخه مقداری افزایش یافته و به ۴ گیگاهرتز رسیده است.

image

 

با وجودی که بخش پردازنده تغییرات چندانی را به همراه ندارد؛ اوضاع در بخش پردازنده گرافیکی متفاوت است. به گفته این افشاگر، پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو احتمالا دارای ۳۰ هسته و ۶۰ واحد پردازشی بوده که موجب افزایش خروجی این کنسول در هنگام رندر می‌شود. پردازنده گرافیکی نسخه اصلی پلی استیشن ۵ توانی معادل با ۶۴ واحد خروجی رندر یا همان ROP دارد؛ اما این عدد در نسخه پرو به ۹۶ یا ۱۲۸ ROP خواهد رسید. همانند نسل فعلی، گفته شده که پلی استیشن ۵ پرو ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR6 را به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر بوده که این اطلاعات رسمی نیستند و صرفا توسط این یوتوبر فاش شده‌اند؛ بنابراین ممکن است که آپگرید میان نسلی پلی استیشن‌های سونی با مشخصات سخت افزاری متفاوتی روانه بازار شود.

image

 

درباره مشخصات سخت افزاری احتمالی پلی استیشن ۵ پرو چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، عملکرد کنسول‌های نسل نهم تا به حال چگونه بوده است؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید