خانهاخبار
جزئیات تازه‌ای از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه منتشر شده است

جزئیات تازه‌ای از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه منتشر شده است

تراشه موردانتظار کوالکام به تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ لیست شده و بخشی از مشخصات فنی آن لو رفته است.
۳ شهریور ۱۴۰۲

به جرات می‌توان کوالکام را بهترین برند تراشه‌سازی دنیای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود چرا که اکثر گوشی‌های پرچمدار حال حاضر بازار به سخت‌افزارهای کوالکام مجهز هستند. دو تراشه قبلی این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸ نسل دو و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف انرژی عملکرد بسیار درخشانی داشته‌اند. در این راستا، انتظار می‌رود تراشه نسل جدید کوالکام نیز روند موفق این برند را ادامه دهد.

image

تا به امروز، شایعات مختلفی پیرامون تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند که بخشی از مشخصات فنی این سخت‌افزار را فاش کرده‌اند. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، تراشه موردانتظار کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ لیست شده است.

افشاگر برجسته چینی Digital Chat Station تصویری از بنچمارک گیک‌بنچ یک گوشی متعلق به برند نوبیا را در شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته است. نوبیا NX796J ظاهرا همان گوشی رد مجیک ۹ است که احتمالا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز خواهد بود.

image

طبق اطلاعات قرارگرفته در این بنچمارک، گوشی نوبیا از اندروید ۱۴ بهره می‌برد. به علاوه، شناسه مدل مادربرد این گوشی کلمه pineapple است که در واقع به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه اشاره دارد. در گزارش‌های قبلی نیز شناسه مدل pineapple با تراشه پرچمدار کوالکام مرتبط بوده است.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از یک هسته اصلی با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتزی، پنج هسته با فرکانس ۲٫۹۶ گیگاهرتزی و دو هسته کم مصرف با فرکانس ۲٫۲۷ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، این تراشه به ترتیب امتیازهای ۱۵۹۶ و ۵۹۷۷ شده است. این افشاگر ادعا کرده که تراشه ثبت شده در گیک‌بنچ نسخه استاندارد اسنپدراگون ۸ نسل سه است. در این راستا، به نظر می‌رسد کوالکام قصد عرضه نسخه پلاس این تراشه را نیز دارد.

image

به طور معمول، کوالکام مدتی پس از معرفی و عرضه تراشه پرچمدار خود نسخه پلاس آن که از مشخصات فنی بهتری بهره می‌برد را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۳، نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل دو ابتدا با نام تجاری Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy برای سری گلکسی اس ۲۳ عرضه شد و سپس به عنوان نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون ۸ نسل دو در اختیار دیگر برندها قرار گرفت.

در ادامه این گزارش، Digital Chat Station اذعان داشته که اسنپدراگون ۸ نسل سه از هسته اصلی کورتکس X4، هسته‌های پردازشی کورتکس A720 و هسته‌های کم مصرف کورتکس A520 برخوردار خواهد شد. پردازنده گرافیکی آن نیز آدرنو ۷۵۰ خواهد بود. علی‌رغم آن که نوبیا NX796J در مراحل اول توسعه قرار دارد، گزارش شده که نسخه نهایی رد مجیک ۹ می‌تواند به امتیازهای ۱۷۰۰ و ۶۶۰۰ در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای دست پیدا کند.

در نهایت باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸ نسل سه در طی رویداد Snapdragon Tech Summit که در ماه اکتبر و یا نوامبر برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید