خانهاخبار
اپل احتمال دارد کابل USB-C تاندربولت را برای آیفون ۱۵ پرو به طور جداگانه به فروش رساند

اپل احتمال دارد کابل USB-C تاندربولت را برای آیفون ۱۵ پرو به طور جداگانه به فروش رساند

طبق شایعات اپل قصد دارد تا سرعت پورت USB-C سری پرو آیفون ۱۵ را از سری استاندارد متمایز کند، اما ممکن است اگر بخواهید نهایت سرعت را داشته باشید، مجبور به خرید کابل جداگانه باشید.
۳ شهریور ۱۴۰۲

اپل ممکن است یک کابل جانبی انتقال داده USB-C را برای مدل های آیفون ۱۵ پرو ارائه دهد که می‌تواند سرعت  تاندربولت یا USB 4 تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را داشته باشد. این آخرین ادعای افشاگر معروف «Kosutami» است که جزییات این کابل را شبکه اجتماعی X (توییتر)  منتشر کرده است.

طبق گزارش امروز این افشاگر، طول کابل مذکور ۰٫۸ متر است که از کابل تاندربولت 4 پرو اپل با ۱٫۸ متر کوتاه‌تر است و گفته می‌شود که از شارژ تا ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. اما نکته مهم این است که ظاهرا اپل قصد دارد این کابل را به طور جداگانه به فروش بگذارد. با توجه به تغییر مورد انتظار به پورت USB-C در تمام مدل‌های آیفون ۱۵، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که اپل از کدام پورت استاندارد در سری آیفون ۱۵ پرو استفاده خواهد کرد تا به طور بالقوه آنها را از آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس متمایز کند.

image

عکس لو رفته از کابل  ۰٫۸ متری USB-C تاندربولت (منتشر شده توسط Majin Bu)

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر اپل، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو حداقل از استاندارد US‌‌B 3.2 یا تاندربولت 3 بهره خواهند برد. با این حال کابل USB 4 که امروز فاش شده، بر اساس پروتکل تاندربولت 4 است که به دستگاه اجازه می‌دهد سرعتی معادل ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد، یعنی دو برابر استاندارد قبلی که USB 3.2 نسل دو بود.

در مورد ادعای شارژ ۱۵۰ وات که این افشاگر ابراز کرده، این موضوع باعث می‌شود که این کابل نسبت به کابل فعلی با استاندارد تاندربولت 4 پرو با توان ۱۰۰ وات، قادر به انتقال انرژی سریع‌تری باشد، اما این لزوما به معنای آیفون به کار بردن آن در آیفون ۱۵ پرو نیست و شاید در آیفون‌های بعدی محقق شود.

در اوایل سال جاری میلادی، مینگ چی کو گفت که مدل‌های آیفون ۱۵ به دلیل انتقال به USB-C از سرعت شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند، در حالی که یک شایعه ادعا کرده است که حداقل برخی از مدل‌های آيفون ۱۵ ممکن است از سرعت شارژ تا ۳۵ وات پشتیبانی کنند. مدل‌های فعلی آیفون ۱۴ می‌توانند حداکثر با حدود ۲۷ وات شارژ شوند، در حالی که مدل‌های پرو می‌توانند کمی سریع‌تر شارژ شوند.

بنابراین گمانه‌زنی‌ها در مورد قابلیت‌های پورت USB-C سری آیفون ۱۵ همچنان ادامه دارد و اما چیزی که تقریبا می‌توان به طور قطع گفت، تغییر از لایتنینگ به USB-C است. شایعات حاکی از آن است که کابل‌های عرضه شده در جعبه‌های آیفون ۱۵ استاندارد به سرعت به انتقال داده USB 2.0 با سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود می‌شوند که همان سرعت لایتنینگ است.

در مقابل طبق ادعای کو، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو با کابل‌هایی با قابلیت سرعت انتقال USB 3.2 یا تاندربولت 3 عرضه شوند. تصاویر ChargerLab حاکی از آن است که برخی از مدل‌های آیفون ۱۵ دارای تراشه تاندربولت 4 هستند که ظاهرا شایعه انتقال داده با سرعت بالاتر برای مدل‌های پرو را تایید می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها هر آیفون ۱۵ دارای یک کابل شارژ USB-C بافته شده در جعبه است که ضخیم‌تر و بادوام‌تر و ۵۰ درصد بلندتر از کابل لایتنینگ موجود در مدل‌های فعلی آیفون است. همچنین شایعه شده است که این کابل‌ها با رنگ‌های جدید احتمالی آیفون مطابقت دارند که حداقل در رنگ‌های مشکی، سفید، زرد، آبی و نارنجی عرضه می‌شوند.

اپل سری جدید آیفون ۱۵ را در رویداد سنتی سالیانه سپتامبر خود که گفته شده قرار است در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برگزار شود، معرفی خواهد کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید