خانهاخبار
پیکسل 8a با نسخه ضعیف‌شده تنسور G3 در گیک‌بنچ لیست شد

پیکسل 8a با نسخه ضعیف‌شده تنسور G3 در گیک‌بنچ لیست شد

در حالی که هنوز مدت زمان زیادی از معرفی پیکسل 7a نگذشته است نسخه نسل جدید آن در پایگاه اطلاعاتی بنچمارک گیک‌بنچ لیست شد.
۳ شهریور ۱۴۰۲

گوشی پیکسل 7a که جدیدترین محصول میان‌رده گوگل محسوب می‌شود در ماه می سال جاری میلادی معرفی شد. حالا اما در حالی که تنها چند ماه از معرفی این گوشی گذشته است، به نظر می‌رسد گوگل کار ساخت و توسعه نسل جدید آن را آغاز کرده چرا که به تازگی پیکسل 8a در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ لیست شده است.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، پیکسل 8a با شناسه مدل Akita در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ ثبت شده است. نکته قابل توجه لیست گیک‌بنچ این است که میان‌رده موردانتظار گوگل با نسخه ضعیف‌شده تراشه تنسور G3 لیست شده است.

image

طبق اطلاعات قرار گرفته در گیک‌بنچ، تراشه به کار رفته در پیکسل 8a از یک هسته اصلی با ۲٫۹۱ گیگاهرتزی، چهار هسته پردازشی با فرکانس ۲٫۳۷ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Mali G715 است. برای مقایسه، شایعات اذعان داشته‌اند که نسخه استاندارد تنسور G3 به یک هسته اصلی کورتکس X4 با فرکانس ۳ گیگاهرتزی، چهار هسته کورتکس A715 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتزی مجهز خواهد بود.

image

در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، پیکسل 8a موفق به کسب امتیازهای ۱۲۱۸ و ۳۱۷۵ شده است. از دیگر مشخصات فنی این گشوی می‌توان اندروید ۱۴ و حافظه رم ۸ گیگابایتی را نام برد. در حال حاضر، دیگر مشخصات فنی میان‌رده گوگل نامشخص است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید