خانهاخبار
ویژگی‌های جدید نقشه‌ها در iOS 17

ویژگی‌های جدید نقشه‌ها در iOS 17

اپل در iOS 17 هرچند که نقشه‌ها را به طور اساسی متحول نکرده، اما ویژگی‌های کاربردی خوبی را به آن اضافه کرده که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.
۲ شهریور ۱۴۰۲

اپل در iOS 17 ویژگی‌های جدیدی را برای برنامه Maps معرفی کرد. تغییرات در این برنامه به اندازه موارد اضافه شده در بروزرسانی‌های نرم افزاری قبلی قابل توجه نیست، اما همچنان کاربردی است.

image

 

مطلب امروز همه چیزهایی را که در برنامه نقشه‌ها در iOS 17 تغییر کرده یا اضافه شده است، مورد بحث قرار می‌دهد.

نقشه‌های آفلاین

اپل سرانجام و سال پس از گوگل این قابلیت را در Maps قرار داد! حالا نقشه‌ها را می‌توان دانلود کرد تا بتوانید به صورت آفلاین در iOS 17 از آنها  استفاده کنید؛ ویژگی که در مواقعی که وای فای یا اینترنت خط در دسترس نیست، بسیار مفید است. شما می‌توانید یک منطقه خاص از یک نقشه را در دستگاه خود ذخیره کنید و به آن در حالت آفلاین دسترسی داشته باشید.

image

 

ذخیره نقشه، تمام اطلاعات مانند ساعت کاری و رتبه‌بندی‌ها را حفظ می‌کند، به علاوه این امکان را فراهم می‌سازد تا مسیریابی گام به گام را هم استفاده کنید، بنابراین برنامه Maps به طور اساسی مانند زمانی که به اینترنت وصل هستید، کار خواهد کرد.

می‌توانید هر مکانی را در برنامه جستجو کنید یا یک پین تنظیم کنید و سپس گزینه «دانلود» را برای دریافت نقشه آفلاین انتخاب کنید. با ضربه زدن بر روی دکمه دانلود، یک رابط کشیدن و رها کردن ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید همان میزان از نقشه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید، انتخاب کنید.

image

 

اپل امکان دانلود کل شهرها و مناطق اطراف را فراهم کرده است، بنابراین می‌توانید نقشه شهر دلخواه خود را با مناطق اطراف آن دانلود کنید. اپل اندازه هر نقشه دانلود شده را به همراه منطقه‌ای که انتخاب کرده‌اید فهرست می‌کند تا به خوبی بدانید که چه میزان از حجم داده شما مصرف می‌شود. یک انتخاب کوچک ممکن است فقط ۲۰۰ مگابایت باشد، در حالی که یک منطقه بزرگتر که جاده‌ها و مشاغل زیادی دارد حتی می‌تواند تا ۳ گیگابایت یا بیشتر باشد.

ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

نقشه‌های اپل اکنون در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ سریع در مسیرها را برای دارندگان خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند ایستگاه شارژ ترجیحی را انتخاب کنند تا فقط ایستگاه‌هایی را ببینند که با وسیله نقلیه‌شان سازگار است

رابط کاربری به روز شده

هنگامی که در حال استفاده از مسیریابی گام به گام هستید، برنامه نقشه‌ها آیکون‌های قابل لمس را برای رانندگی، پیاده‌روی، حمل و نقل و سایر گزینه‌ها به جای منوی کشویی نشان می‌دهد. البته گزینه‌های زمان رسیدن و اولویت‌های اجتناب همچنان در همان منوی کشویی، مانند iOS 16 هستند.

image

 

میزان حجم صدا

در رابط مسیریابی گام به گام، می‌توانید روی دکمه «^» ضربه بزنید تا گزینه جدیدی برای میزان صدا مشاهده کنید که به شما امکان می‌دهد میزان صدای جهت‌های گفتاری را تنظیم کنید. این گزینه‌ها عبارت هستند از آهسته‌تر، عادی و بلندتر.

image

 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید