خانهاخبار
سایه وعده‌ها برای بهبود شرایط اینترنت بر سر گلایه کاربران

سایه وعده‌ها برای بهبود شرایط اینترنت بر سر گلایه کاربران

وضعیت نابسامان اینترنت در ماه‌های اخیر گلایه کاربران و صاحبان مشاغل مجازی را به دنبال داشته و این در حالی است که بسیاری از مسئولان در این حوزه معتقدند که اقدامات زیرساختی خوبی در جهت بهبود وضعیت اینترنت انجام شده است اما تا کنون نه تنها نتیجه مثبتی در این بخش دیده نشده بلکه ما دائما با قطعی‌های مقطعی و کندی سرعت اینترنت روبه‌رو هستیم.
۳۱ مرداد ۱۴۰۲

حال همین وضعیت پیش آمده برا اینترنت و کاربران آن سبب شده است تا بررسی کیفیت اینترنت و چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس قرار بگیرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای توضیح درباره این موضوع به این جلسه دعوت شده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، عیسی زارع‌پور در صحبت‌های ابتدایی خود تاکید کرد: در دو سال گذشته هم منابع ورودی اینترنت را بیشتر کردیم و هم بیش از دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم.

او همچنین با نشان دادن نمودارهایی به ارائه آمار و ارقامی پرداخت تا ثابت کند که سرعت و نوسان تأخیر اینترنت کشور در دو سال گذشته بهبود پیدا کرده و میزان قطعی‌های اینترنت کاهش داشته است. او همچنین توضیح داد که در دوران دو سال گذشته وزارت او به ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور ۵۰ درصد افزوده شده است.

او همچنین وعده اینترنت پرسرعت را به مردم داد و گفت: در تلاشیم تا همه‌ بتوانند در یک ماه از سرعت ۱۰۰۰ مگابیتی فیبر نوری بهره ببرند.

image

در ادامه زارع‌پور درباره وضعیت اینترنت کشور گفت: بنده به‌عنوان وزیر ارتباطات از وضعیت اینترنت راضی نیستم.

وزیر ارتباطات مسئله بهبود و توسعه شبکه اینترنت کشور را با چالش‌های متعددی روبه‌رو دیده و در توضیح یکی از این چالش‌ها گفت: یکی از چالش‌هایی که داریم بحث تعدد و تشتت مراجع تصمیم‌گیری در حوزه اینترنت است که گاهی به دلیل ضعف در تنظیم‌گری در کشور از من وزیر ارتباطات می‌خواهند با ابزارهای فنی خواست آن‌ها را برآورده کنیم که باعث افزایش بار روی شبکه اینترنت کشور می‌شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات استفاده از VPN توسط ۶۴ درصد از کاربران (که در گزارش کمیسیون صنایع مجلس به آن اشاره شده بود) یکی از مواردی است که به زعم وزیر ارتباطات باعث اختلال در شبکه می‌شود: فیلترشکن‌ها بار زیادی را به شبکه متحمل می‌کنند. به‌عنوان وزیر ارتباطات آرزو می‌کنم هیچ ایرانی‌ای نیاز به فیلترشکن نداشته باشد. با کمک مجلس می‌توانیم بساط فیلترشکن‌فروشی را جمع کنیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید