خانهاخبار
استور ایکس باکس ۳۶۰ برای همیشه تعطیل خواهد شد!

استور ایکس باکس ۳۶۰ برای همیشه تعطیل خواهد شد!

شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که طی سال آینده، شاهد تعطیلی استور کنسول محبوب نسل هفتمی ایکس باکس ۳۶۰ خواهیم بود.
۲۹ مرداد ۱۴۰۲

ایکس باکس ۳۶۰ که محبوب‌ترین کنسول مایکروسافت تا به حال محسوب می‌شود؛ در حال نزدیک شدن به تولد ۱۸ سالگی خود است و شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که استور این کنسول طی سال آینده برای همیشه تعطیل خواهد شد. این استور از روز ۲۹ جولای ۲۰۲۴ (۸ مرداد ۱۴۰۳) از دسترس خارج شده و کاربران دیگر امکان خرید بازی‌ها یا بسته‌های الحاقی از طریق آن را نخواهند داشت. اپلیکیشن Microsoft Movies & TV نیز در این تاریخ به فعالیت خود پایان می‌دهد.

image

 

لازم به ذکر است که لایسنس بازی‌های خریداری شده، همچنان معتبر بوده و کاربران می‌توانند پس از این تاریخ نیز به بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ آرشیو خود دسترسی داشته باشند. بازی‌های آنلاین نیز پس از این تاریخ همچنان کار خواهند کرد؛ البته باید گفت که سرور برخی از بازی‌های آنلاین ایکس باکس ۳۶۰ مانند بسیاری از عناوین سری هیلو تعطیل شده است. محتوای اپلیکیشن Microsoft Movies & TV نیز در سایر دستگاه‌ها قابل دسترسی خواهد بود؛ اما این اپلیکیشن دیگر روی ایکس باکس ۳۶۰ کار نمی‌کند.

image

 

کاربران کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس، همچنان امکان خرید بازی‌های Backwards Compatible ایکس باکس ۳۶۰ از طریق استور فعلی ایکس باکس را خواهند داشت. بیش از ۱٫۰۰۰ بازی مخصوص این کنسول نسل هفتمی با استفاده از سیستم Backwards Compatibility، روی کنسول‌های مدرن ایکس باکس نیز قابل اجرا هستند.

image

 

درباره تعطیلی استور این کنسول محبوب نسل هفتمی در سال ۲۰۲۴ چه فکر می‌کنید؟ آیا همچنان از ایکس باکس ۳۶۰ استفاده می‌کنید یا به سراغ کنسول‌های جدیدتر رفته‌اید؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید