خانهاخبار
اظهارنظر شخصی درخصوص پلتفرم‌ها، نتیجه سرنوشت‌ساز نیست

اظهارنظر شخصی درخصوص پلتفرم‌ها، نتیجه سرنوشت‌ساز نیست

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه منتشرشده توسط این انجمن، اظهارنظرهای توسط برخی رسانه‌ها را بی‌اساس خواند.
۲۹ مرداد ۱۴۰۲

تغییر مالکیت استارت‌آپ‌ها یکی از پر بحث‌ترین خبرهایی است که در روزهای اخیر مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفته و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است.

image

 

در پی اظهارنظرها درخصوص مصادره و تغییر مالکیت استارت‌آپ‌ها، انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای مخالفت خود را با این‌گونه اظهارات اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است:

برخی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر، کسب‌وکارهای دیجیتال را به ناهنجاری‌های فرهنگی متهم کرده و پیشنهاد به مصادره‌ آن‌ها داده‌اند. گذشته از تضاد بارز این نظرها با مفهوم مالکیت خصوصی که صراحتاً در اصول ۴۶ و ۴۷  قانون اساسی آمده، بی‌اعتمادی و ناامیدی طیف وسیعی از کارآفرینان را نیز به‌همراه داشته است.

انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه اعلام کرده که طرح اتهام‌های بی‌اساس و خدشه‌دار کردن هویت کسب‌وکارها توسط برخی رسانه‌ها، حاصلی جز افزایش شکاف اجتماعی، کاهش فعالیت‌های مولد اقتصادی و خروج بیشتر سرمایه‌های مادی و انسانی از کشور ندارد.

 هرچند که کارآفرینان و فعالان اقتصاد دیجیتال ایران همچون گذشته در مسیر توسعه در حرکت‌ هستند و با وجود این ناملایمت‌ها، از کار و ارزش‌آفرینی دست نمی‌کشند، اما نمی‌توان و نباید منکر پیامدهای این‌چنین اظهارنظرهایی شد و به‌سادگی از کنارشان گذشت.

انجمن تجارت الکترونیک تهران در انتهای بیانیه منتشرشده از نهادهای متولی حوزه تجارت الکترونیک و فضای مجازی کشور خواسته است تا بر مبنای قانون، به حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور برخاسته و در برابر اظهارنظرهای غیرکارشناسی، غیرواقعی و خلاف قانون اقدام کنند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید