خانهاخبار
هرآنچه که از اپل واچ X می‌دانیم

هرآنچه که از اپل واچ X می‌دانیم

آیا اپل واچ سری ۱۰ به مانند آیفون X تغییرات طراحی اساسی خواهد داشت؟ ویژگی‌های پایش سلامتی جدید در آن چه خواهند بود؟ آیا این محصول به مانند سال‌های قبل در شهریور ۱۴۰۳ عرضه می‌شود؟ این سوالات و برخی سوالات دیگر قرار است در این مقاله پاسخ داده شوند.
۲۹ مرداد ۱۴۰۲

اولین نسخه اپل واچ در آوریل ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) عرضه شد و دهمین سالگرد عرضه این پوشیدنی محبوب، بسیار نزدیک شده است. در این سالها اپل واچ سابقه بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشته و پر فروشترین ساعت هوشمند دنیا محسوب می‌شود. گزارش‌ها و شایعات قابل توجه، می‌گویند که ما این محصول را در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ مشاهده خواهیم کرد.

image

 

اپل در سال ۲۰۱۷ از «آیفون X» با طراحی متحول شده به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون رونمایی کرد. بنابراین کاملا محتمل است که این شرکت برنامه‌های مشابهی برای اپل واچ داشته باشد.

طراحی

به گفته مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای طراحی مجدد و تحولی بزرگ در اپل واچ است که مصادف با دهمین سالگرد این دستگاه رخ خواهد داد. اپل قصد دارد اپل واچ را نازکتر از آنچه اکنون است، طراحی کند و تغییراتی اساسی در آن دهد.

image

 

بندها

گورمن می‌گوید اپل در حال کار بر روی راه‌های جدیدی برای اتصال بندها به اپل واچ است. سیستم مغناطیسی که اپل در نظر دارد، فضایی را که توسط برش‌های نقاط اتصال بند فعلی اشغال می‌شود، آزاد می‌کند. برداشتن برش‌های بند، فضای بیشتری را برای سایر اجزای داخلی فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به باریکتر شدن قاب شود.

اپل واچ با این سیستم اتصال بند جدید، احتمالا با بندهای قدیمی سازگار نخواهد بود. از زمان عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵، اپل هرساله اطمینان داشت که مدل‌های جدید اپل واچ همچنان با بندهای موجود سازگار هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا سیستم مغناطیسی برای اولین بار در اپل واچ سری ۱۰ یا همان اپل واچ X آماده خواهد شد یا خیر و همچنین آیا اپل برنامه‌های خود را برای تغییر طراحی بند ادامه می‌دهد یا منصرف می‌شود.

 نمایشگر

شایعاتی وجود دارد که اپل در حال کار بر روی فناوری نمایشگر میکرو ال ای دی برای اپل واچ است و این شایعات حاکی از آن است که چنین اپل واچی در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد تا اپل واچ X اولین ساعت هوشمند اپل با پنل نمایشگر جدید باشد.

گزارش‌ها در خصوص میکرو ال ای دی برای اپل واچ، می‌گویند که این ویژگی برای اپل واچ اولترا بزرگتر طراحی شده است، زیرا اپل در حال آزمایش یک صفحه نمایش ۲٫۱ اینچی از همین نوع برای اپل واچ اولترا است، اما ممکن است چندین اندازه وجود داشته باشد یا اصلا اپل واچ X هم دارای نمایشگر با اندازه بزرگتر باشد. طراحی جدید کیس و حاشیه‌های باریکتر شاید این اجازه را به اپل بدهند که صفحه نمایش را بزرگتر کند. به عنوان مثال یکی از تحلیلگران گفته است که اپل در حال توسعه اندازه صفحه نمایش ۱٫۸۹ و ۲٫۰۴ اینچ برای مدل‌های ۲۰۲۴ اپل واچ است.

میکرو ال ای دی یک فناوری نسبتا جدید است که از ال ای دی‌های میکروسکوپی برای پیکسل‌های جداگانه استفاده می‌کند. میکرو ال ای دی نسبت به فناوری ال ای دی کارامدتر است و در حالی که برخی مزایای مشابه اولد را دارد، عمر طولانی‌تری دارد و خطر سوختن پیکسل‌هایش کمتر است.

به دلیل نورهای مجزا در سطح پیکسل، نمایشگرهای میکرو ال ای دی نسبت به سایر انواع نمایشگر، زمان پاسخ سریع‌تر و کنتراست بهتری دارند، به علاوه دارای رنگ بهتر و روشن‌تری هستند. اپل از سال ۲۰۱۵ پول زیادی را صرف توسعه فناوری میکرو ال ای دی کرده است و انتظار دارد به زودی از این سرمایه‌گذاری نتیجه ببیند.

قابلیت‌های سلامتی

هیچ شایعه‌ای در مورد ویژگی‌های سلامتی جدید برای اپل واچ X وجود ندارد، اما اپل چند پیشرفت بزرگ دارد که در دست ساخت هستند و به طور بالقوه می‌توانند به موقع آماده شوند.

نظارت بر فشار خون یکی از عملکردهایی است که اپل در حال توسعه آن بوده است و شایعات سال ۲۰۲۲ حاکی از آماده بودن آن برای عرضه در سال ۲۰۲۵ بودند. در حال حاضر دستگاه‌های سنجش فشار خون مچی وجود دارند که از جمله آنها ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستند، بنابراین تصور اینکه اپل در آستانه معرفی این قابلیت در اپل واچ است، چندان دور از ذهن نیست. اپل واچ به جای استفاده از کاف فشار خون، می‌تواند فشار خون مچ دست را با استفاده از نور مادون قرمز تشخیص دهد.

image

 

اپل همچنین در تلاش است تا یک اپل واچ بسازد که بتواند گلوکز خون را اندازه‌گیری کند، اما این فناوری دورتر است و احتمال اینکه به موقع برای عرضه اپل واچ سری ۱۰ برسد، بسیار کم است. این شرکت می‌خواهد قند خون را بدون نیاز به سوراخ کردن پوست و با استفاده از حسگرهای مادون قرمز و سایر حسگرها اندازه‌گیری کند، اما هنوز هیچکس متوجه نشده است که چگونه قرار است این کار را انجام دهد به طوری که نتیجه اطمینان‌بخشی حاصل شود. پایش میزان قند خون یک موضوع مرگ و زندگی است و باید بسیار دقیق باشد، بنابراین انجام آن بدون گرفتن نمونه خون، باید اقدامات خاص و دقیقی را شامل شود.

مارک گورمن در مورد این قابلیت گفته که این ویژگی است که تا پایان دهه جاری میلادی زمان می‌برد که به اپل واچ راه یابد.

 زمان عرضه

گورمن اظهار کرده که هنوز مشخص نیست که اپل واچ X در سال ۲۰۲۴ عرضه شود یا سال ۲۰۲۵. اولین اپل واچ در سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۱۳۹۳) معرفی شد، اما تا آوریل ۲۰۱۵ طول کشید تا عرضه شود، بنابراین اپل می‌تواند از هر دو تاریخ برای سالگرد اپل واچ استفاده کند.

سال ۲۰۲۳ اپل واچ‌های سری ۹ رونمایی می شوند، بنابراین سری ۱۰ یا X برای سال ۲۰۲۴ مناسبتر است نه سال ۲۰۲۵ و نام‌گذاری «X» نیز در این مرحله فقط یک حدس و گمان است و باید دید اپل در آن مرحله چه تصمیمی در این خصوص می‌گیرد.



جدیدترین‌ اخبار

apple-iphone-15-pro-max-gsm-ir
نخستین آیفون مجهز به مودم اختصاصی اپل سال آینده معرفی می‌شود

نسل جدید آيفون SE احتمالاً به اولین گوشی اپل بدل خواهد شد که با مودم اختصاصی 5G این برند همراه می‌شود.

بیشتر بخوانید
Xiaomi-poco-f6-deadpool-edition-gsm-ir
تاریخ رونمایی از نسخه «ددپول» پوکو F6 تایید شد

شیائومی در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۵ مرداد) از نسخه مخصوص گوشی پوکو F6 رونمایی خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید
motorola-edge-40-gsm-ir
رندرهای موتورولا اج ۵۰ طراحی آن را نشان می‌دهند

موتورولا اج ۵۰ احتمالاً به عنوان نازک‌ترین گوشی جهان که از گواهی نظامی بهره می‌برد شناخته خواهد شد. 

بیشتر بخوانید