خانهاخبار
لپ‌تاپ گیمینگ لنوو لیجن Y9000P با پردازنده نسل سیزدهمی اینتل i7 و کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 معرفی شد

لپ‌تاپ گیمینگ لنوو لیجن Y9000P با پردازنده نسل سیزدهمی اینتل i7 و کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 معرفی شد

شرکت لنوو به تازگی از لپ‌تاپ گیمینگ جدیدی در سری لیجن رونمایی کرده که مشخصات سخت افزاری را به همراه دارد.
۲۴ مرداد ۱۴۰۲

شرکت لنوو، یکی از موفق‌ترین تولید کنندگان لپ‌تاپ در سطح جهان محسوب شده و سری لپ‌تاپ‌های لیجن این شرکت نیز در بین گیمر‌ها طرفداران بسیاری دارند. این شرکت که چندی پیش از تبلت گیمینگ لیجن Y700 رونمایی کرده بود؛ اکنون لپ‌تاپ گیمینگ جدیدی با نام لیجن Y9000P را نیز معرفی کرده است که مشخصات سخت افزاری جذابی را به همراه دارد.

image

 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به واسطه قدرت بالای خود شناخته شده‌اند و لنوو لیجن Y9000P نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i7-13650HX استفاده می‌کند و کارت گرافیک جی‌فورس انویدیا RTX 4060 را نیز به همراه دارد. این لپ‌تاپ همچنین دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و حافظه ۱ ترابایتی از نوع SSD است.

نمایشگر ۱۶ اینچی لنوو لیجن Y9000P نیز از جمله نقاط قوت این محصول به حساب می‌آید. این پنل که از نوع IPS LCD است؛ رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی را ارائه داده که برای تجربه بازی‌های سریع مانند عناوین شوتر، عملکرد بسیار خوبی دارد. این نمایشگر از HDR نیز پشتیبانی کرده که جزئیات رنگی بیشتری را در حین بازی یا مشاهده محتوا به نمایش می‌گذارد.

image

 

لنوو در لپ‌تاپ جدید خود، از سیستم خنک کننده فراست‌بلید پرو ۵.۰ استفاده کرده که با استفاده از ترکیب لوله‌های حرارتی و فن‌های پیشرفته، گرمای تولید شده در حین اجرای بازی‌ها یا سایر فعالیت‌های سنگین را دفع می‌کند. این لپ‌تاپ دارای یک باتری ۸۰ وات بر ساعتی است که به ادعای لنوو، با هر بار شارژ به مدت ۸ ساعت دوام می‌آورد؛ البته، باید گفت که لپ‌تاپ‌های گیمینگ دستگاه‌های بسیار پر مصرفی هستند و نمی‌توان چندان به گفته‌های لنوو در این زمینه اعتماد کرد.

پیش فروش لپ‌تاپ گیمینگ لنوو لیجن Y9000P، از حالا با قیمت ۹٫۶۲۹ یوآن (حدود ۱٫۳۲۲ دلار) در کشور چین آغاز شده است. در ماه‌های آتی، قرار است تا شاهد عرضه این محصول جذاب در سایر نقاط جهان نیز باشیم.

image

 

درباره لپ‌تاپ گیمینگ جدید لنوو و مشخصات سخت افزاری آن چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، این محصول ارزش پرداخت قیمتی بیش از ۱٫۳۰۰ دلار را دارد یا خیر؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید