خانهاخبار
دایمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا در ماه اکتبر معرفی خواهد شد

دایمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا در ماه اکتبر معرفی خواهد شد

تراشه موردانتظار مدیاتک با مشخصات فنی قابل توجه خود رقیب مستقیم A17 بایونیک محسوب می‌شود.
۲۱ مرداد ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانیم، مدیاتک قصد دارد به زودی از تراشه پرچمدار خود موسوم به دایمنسیتی ۹۳۰۰ رونمایی کند که تماما از هسته‌های بزرگ (اصلی و پردازشی) بهره می‌برد. حالا اما افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station ادعا کرده است که این سخت‌افزار پرچمدار در ماه اکتبر (بازه مهر تا آبان) رونمایی خواهد شد.

این افشاگر چینی همچنین اعلام کرد که تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل چهار هسته اصلی کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 برخوردار است. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Immortalis G720 خواهد بود. با حذف هسته‌های کم مصرف، عملکرد پردازشی دایمنسیتی ۹۳۰۰ بهبود چشمگیری خواهد داشت.

image

گزارش شده که هسته‌های کورتکس X4 این تراشه تا ۱۵ درصد قوی‌تر از نسل قبلی هستند. در عین حال، این هسته‌ها تا ۴۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود مصرف انرژی هسته‌های کورتکس A720 تا ۲۰ درصد کمتر شود. دایمنسیتی ۹۳۰۰ برپایه فرآیند N4P توسعه داده خواهد شد که آن را به رقیب مستقیم تراشه A17 بایونیک اپل بدل می‌سازد. پردازش ۶۴ بیتی این تراشه باعث می‌شود که عملکرد کلی دستگاه بهبود پیدا کند و انرژی کمتری نیز توسط گوشی مصرف شود.

ظاهرا حافظه رم LPDDR5T شرکت SK Hynix قابلیت‌های خود را در پلتفرم تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ نشان داده است. در این راستا، رم LPDDR5T این شرکت موفق شده به سرعت ۹٫۶ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند که در مقایسه با نسل قبلی ۱۳ درصد بیشتر است. این حافظه رم به احتمال زیاد در سری ویوو X100 به کار خواهد رفت.

image

شایان ذکر است که تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ قبل از تراشه پرچمدار کوالکام به نام اسنپدراگون ۸ نسل سه معرفی خواهد شد. شایعات ادعا کرده‌اند که تراشه پرچمدار مدیاتک برای اولین بار با سری ویوو X100 عرضه خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق ادعای این افشاگر، اسنپدراگون ۸ نسل سه تراشه‌ای گران‌قیمت خواهد بود که باعث می‌شود برخی از تولیدکنندگان روی به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ بیاورند چرا که این تراشه در عین قیمت مناسب از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید