خانهاخبار
تنها برخی از مدل‌های سری آيفون ۱۵ پرو به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند بود

تنها برخی از مدل‌های سری آيفون ۱۵ پرو به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند بود

شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند که دو پرچمدار موردانتظار اپل در دو کانفیگ حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه خواهند شد.
۲۱ مرداد ۱۴۰۲

چند ماه پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که دو پرچمدار موردانتظار اپل یعنی آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند بود. اما اخیرا افشاگری به نام Unkownz21 ضمن رد این ادعا اعلام کرد که دو گوشی پرمیوم اپل با حافظه رم ۶ گیگابایتی مشابه نسل قبلی عرضه خواهند شد.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگر موردنظر بار دیگر گزارشی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته است که حاوی نکات جدیدی پیرامون سری آيفون ۱۵ پرو است.

image

این افشاگر اذعان داشته است که اپل گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را با هر دو نسخه حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی آزمایش کرده است. در حال حاضر، مشخص نیست که کدام از این کانفیگ‌ها روانه بازار خواهد شد. با این وجود، امکان دارد سری آیفون ۱۵ پرو در هر دو مدل حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی روانه بازار شود.

برای مقایسه، هر چهار مدل سری آيفون ۱۴ با حافظه رم ۶ گیگابایتی عرضه شده‌اند و تفاوت بین آن‌ها به ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی برمی‌گردد. از سوی دیگر، گوشی‌های اندرویدی شرایط متفاوتی دارند و تولید‌کنندگان حافظه رم بالاتر را به مدل‌های با حافظه داخلی بیشتر اختصاص می‌دهند. حتی اپل نیز از این استراتژی در عرضه آیپد پرو بهره می‌برد.

با توجه به آزمایش سری آيفون ۱۵ پرو در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی، اپل به احتمال زیاد هر دو نسخه را روانه بازار خواهد کرد. البته انتظار می‌رود به مانند رقبای اندرویدی نسخه‌های با حافظه داخلی بیشتر سری آيفون ۱۵ پرو از حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره ببرند. دیگر مدل‌ها نیز از حافظه رم ۶ گیگابایتی برخوردار خواهند شد.

image

سری آيفون از زمان معرفی آیفون ۱۲ با حافظه رم ۶ گیگابایتی همراه شده و حالا با توجه به تجهیز سری آيفون ۱۵ پرو به تراشه قدرتمند A17 بایونیک، ظاهرا وقت افزایش حافظه رم سری آيفون رسیده است. به مانند استراتژی سال گذشته اپل، مدل‌های پرو سری آيفون ۱۵ از تراشه ۳ نانومتری A17 بایونیک بهره خواهند برد در حالی که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از تراشه به کار رفته در سری آيفون ۱۴ پرو یعنی A16‌ بایونیک برخوردار خواهند شد.

شایان ذکر است تراشه A17 بایونیک برپایه فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و از کلاک اسپید بالاتر و یک هسته بیشتر برای پردازنده گرافیکی بهره خواهد برد. این تراشه با کمک حافظه رم ۸ گیگابایتی می‌تواند قدرت پردازشی آیفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

در نهایت باید اشاره کرد که مدل‌های استاندارد سری آيفون ۱۵ پرو نیز به حافظه رم ۶ گیگابایتی سریع‌تر LPDDR5 مجهز خواهند شد. اپل احتمالا در تاریخ ۲۱ و یا ۲۲ شهریور از سری آيفون ۱۵ رونمایی خواهد کرد.



جدیدترین‌ اخبار

Xiaomi-13t-pro-gsm-ir
شیائومی 14T پرو با تراشه قدرتمند مدیاتک در گیک‌بنچ لیست شد

گوشی‌های جدید شیائومی احتمالاً در طی هفته‌های آینده معرفی خواهند شد. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
منتظر بهبود باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا نباشید!

پرچمدار پرمیوم نسل بعدی سامسونگ ظاهراً با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ ۴۵ واتی همراه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-pro-gsm-ir
تمامی جزئیات مربوط به سری پیکسل ۹ فاش شد!

افشاگری شناخته‌شده تصاویری تبلیغاتی از پرچمدارهای گوگل را به اشتراک گذاشته که مشخصات فنی آن‌ها را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید